Cada vegada són més les marques xineses les que irrompen al mercat espanyol d'automòbils, aprofitant l'etapa de transició cap a l'electrificació que es viu al sector. A la Xina fa molts anys que comercialitzen cotxes elèctrics i algunes aprofiten per exportar les seves bondats a altres mercats. L'experiència els avala davant de la reticència que generen entre molts compradors. I és que poc o gens han d'envejar els cotxes xinesos elèctrics que planten cara a les marques de tota la vida.
Entre les novetats més destacades figura el MG 4, un compacte elèctric que competeix amb altres com el Cupra Born. Afirmar si un dels dos és millor seria un error, ja que al final l'opinió és completament subjectiva. No obstant això, a continuació t'expliquem el que amaga cada model, de manera que tinguis una idea preconcebuda abans d'anar a cada concessionari.
Dimensions
Quant a les mesures de cada un, el MG 4 mesura 4.287 mm de llarg, 1.504 mm d'alt i 1.836 mm d'ample, deixant una distància de batalla de 2.705 mm i un maleter de 363 litres, ampliables fins als 1.177 l. Per la seva part, el Cupra Born compta amb 4.320 mm de llarg, 1.810 mm d'ample i 1.540 mm d'alt, deixant 2.765 mm de distància entre eixos i un maleter de 385 litres. Si el prefereixes més compacte, el MG és el teu. Si vols més espai interior i al maleter, la teva opció és el Born.
Mecànica
En l'apartat mecànic, el MG 4 s'ofereix en dues versions mecàniques. La d'accés munta un motor de 170 CV de potència que s'alimenta d'una bateria de 51 kWh. S'associa a un sistema de tracció posterior. I aconsegueix 350 km d'autonomia, segons el cicle WLTP. Per sobre tenim la versió de 204 CV, que s'alimenta d'una bateria de 64 kWh. Aconsegueix fins a 450 km d'autonomia.
El Born, per la seva part, també està disponible en dues versions mecàniques. La d'accés es mou amb un de 204 CV de potència. Per sobre tenim la versió de 231 CV. En ambdós casos s'alimenten d'una bateria d'ions de liti de 58 kWh amb la que aconsegueixen fins a 419 km d'autonomia que poden arribar fins als 549 km si escollim el pack e-Boost. Encara que aquest té un sobre preu. Amb tot, les opcions són millors en la gamma del Born.
Equipament
En equipament, el MG 4 d'accés inclou de sèrie elements com a sistema KERS, fars LED Complets, doble pantalla digital (7" + 10,25"), MG iSmart (Lite), engegada automàtica i entrada sense clau, MG Pilot (ACC/TJA/FCW/AEB/IHC/SAS/LDW/LKA/UDW), (V2L) càrrega elèctrica a l'exterior o llantes 16".
El Born, per la seva part, arrenca amb un equipament més complet que contempla elements com a llantes de 18 polzades, climatitzador de dues zones, fars de LED, sensors d'aparcament, detector de fatiga, volant esportiu, sistema d'info-entreteniment amb pantalla tàctil de 12 polzades, accés i engegada sense clau, modes de conducció, carregador sense fil o seients de tipus bucket, entre altres detalls.
Preus
I quant als preus, els del MG 4 arrenquen en els 29.490 euros comptant els descomptes de la firma i els ajuts del Pla MOVES III. No és necessari finançar. Encara que el portal especialitzat quecochemecompro.com anuncia que es pot aconseguir des de 21.280 €. El Born, per la seva part, 39.690 que es poden quedar en 32.690 € amb els ajuts públics.