No és que sigui precisament cap secret que MG s'ha convertit en una de les marques navegació a les carreteres espanyoles i europees en els últims anys. L'èxit d'aquest històric fabricant que ara es troba en mans del gegant asiàtic Saic Motors ha arribat de la mà d'una aposta clara i constant per models que se situen per sota dels seus rivals directes referent al preu, ja siguin models amb motors de combustió tradicional, híbrids o elèctrics.

En aquest sentit, es pot destacar que, per molt que continuïn sent molts els conductors a Espanya i a Europa que miren amb recel als conductors xinesos referent a fiabilitat i qualitat de construcció, el mercat xinès és el més capdavanter referent a les novetats quant a cotxes 100 × 100 d'elèctrics, entre altres coses perquè és el mercat en el qual més cotxes elèctrics es venen a tot el món.

 

No és casualitat llavors que molts fabricants xinesos estiguin desenvolupant noves tecnologies, entre altres coses perquè saben molt bé que, tard o d'hora i per molt que sigui més tard que aviat, els elèctrics acaben sent els models que realment dominin les carreteres a nivell mundial.

MG ja ho té tot llest per a la seva primera bateria d'estat sòlid

Un dels grans avenços en aquest sentit i una tecnologia en la qual estan treballant marques tan potents a nivell mundial com és el cas de Volkswagen i Toyota són les bateries en estat sòlid, bateries que tenen una densitat molt més gran i que per tant prometen tenir moltes millors prestacions sense que això impliqui una mida més gran o un pes més gran.

No és cap secret que s'estigui treballant en aquesta tecnologia, però es pot tenir en compte que eren molts els fabricants que asseguraven que el més probable és que fos com molt aviat a finals d'aquesta dècada quan es podria començar a utilitzar.

 

Tanmateix, un dels màxims responsables de MG ha apuntat que el fabricant ja ho té tot llest per començar a posar a la venda models amb aquest tipus de bateries, pel que no seria estrany que fos el pròxim 2025 quan van aparèixer el mercat el primer model d'aquest fabricant o d'alguna marca de Saic Motors amb bateries d'estat sòlid.

Alguns dels principals beneficis d'aquest tipus de bateries respecte a d'altres és que té una capacitat de càrrega molt més ràpida i, a més, acaben tenint una vida útil molt més llarga, beneficis més que interessants i que probablement podrien canviar el rumb dels cotxes elèctrics a nivell mundial.