MG pot presumir de ser un doni'ls fabricants que més ha ajudat en els últims temps a què la indústria de l'automòbil xinesa tingui cada vegada més presència a Europa. I és que, per molt que altres marques com BYD o Omoda, entre d'altres, tinguin productes molt interessants a les nostres carreteres i a la resta de carreteres importants del vell continent, MG i els seus cotxes barats estan creixent a passos gegantescos.

 

No és casualitat que, tenint en compte que a la Xina i les seves marques saben molt bé que el mercat europeu els està rebent cada vegada amb els braços mes oberts, la marca mare de MG, Saic Motors, hagi apostat per seguir els passos d'altres gegants xinesos i apostar per entrar també a Europa però de la mà d'una marca que no és que sigui precisament low cost com MG, sinó que de fet arribarà per robar-li mercat a les prèmium.

IM és la marca prèmium de Saic Motors

La marca en qüestió no és cap altre que IM, i desembarcarà al mercat europeu en aquest 2025, encara que de moment tan sols ho farà en mercats com el del Regne Unit o Noruega, encara que en el grup no neguen que la seva idea és anar ampliant la presència d'aquest fabricant en altres mercats amb el pas dels anys, per la qual cosa podria acabar llegant Espanya el 2026 o el 2027.

Ja se sap que una de les grans armes d'aquesta nova marca que arribarà a Europa serà una berlina que competirà contra grans noms com són el Tesla Model S, el Mercedes EQE o l'Audi e-Tron, i ho farà, com sol ser habitual en aquest tipus de marques, de la mà d'una relació preu/qualitat/tecnologia molt top.

 

Comptarà amb diferents versions, inclosa una que comptarà amb bateries d'estat semisòlid que podrien arribar a permetre tenir una autonomia de més de 800 km, a més d'un nivell de tecnologia i equipament propis de models prèmium.

De moment no se saben els preus ni d'aquesta berlina anomenada IM L6 ni d'un SUV anomenat IM LS6, però tot apunta que, sense ser low cost, pot ser que es converteixi en un mal de cap per a molts fabricants.