Va ser fa ja un temps quan moltes de les marques europees més importants del mercat europeu van alçar la veu assegurant que l'arribada de moltes marques xineses al vell continent estava provocant un petit terratrèmol referent a les vendes, sobretot perquè marques com MG o BYD podien oferir productes d'una qualitat molt similar a la dels fabricants clàssics europeus però amb un preu per sota.

En aquest sentit no és que sigui precisament cap secret que són molts els fabricants xinesos que s'estan beneficiant dels ajuts que reben del seu propi govern i, si a això es li suma que el cost per fabricació és més barat a la Xina que en altres països, el resultat no és cap altre que una sèrie de productes molt interessants quant a relació qualitat preu amb els que de moment la immensa majoria de marques europees no poden competir.

 

Per sort per a alguns fabricants no ha estat cap altra que la Unió Europea la que ha deixat molt clar que, mancat de prendre la decisió final, els seus plans no són d'altres que els d'imposar una sèrie d'aranzels per a tots aquells cotxes que es produeixin a la Xina i que s'embenin a Europa, encara que es pot destacar que els aranzels no seran els mateixos per a les marques europees que recercar a la Xina que per a les marques xineses que produeixin al seu país, en la mesura fins a cert punt polèmica i que no deixa de ser gaire proteccionista.

MG i BYD ja estan preparats

Com no podia ser de cap altra forma tenint en compte que són dos dels fabricants xinesos amb més pes en la venda de cotxes elèctrics a Europa, tant MG com BYD han deixat molt clar que, almenys de moment i en espera de què la Unió Europea del pas definitiu, tens molt clar que el seu objectiu no és cap altre que el de mantenir els preus una vegada aquests aranzels es posen en marxa.

 

Es pot tenir en compte que són dos fabricants als quals li ha costat molt guanyar-se un buit a les carreteres europees i no volen renunciar-hi amb un augment significatiu dels preus, pel que no seria estrany que, almenys en un inici, els seus models van continuar sent tan barats i tan interessants com fins ara i, per tant, si haguessin estat un problema per a les marques europees.