Dacia ha estat, i continua sent de fet, una marca que ha basat el seu èxit en els preus low cost dels seus models. Una marca que ha viscut del baix cost dels seus Sandero, Duster i companyia i que els ha ajudat a ser a molts mercats d'Europa una marca de pes.
El problema en el seu cas és que són algunes les marques que, ara que l'electrificació i els models cent per cent d'elèctrics comencen a ser cada vegada més populars a Europa, estan aterrant al vell continent provinents d'Àsia.
Per molt que la quota de mercat dels elèctrics sigui encara avui dia molt menor en comparació amb els de combustió, les marques ja es van posicionant en aquest terreny. Una d'elles és MG, la històrica marca que al seu dia va ser un dels fabricants britànics amb més pes a Europa però que ara forma part del gegant asiàtic Saic Motors.
La idea de MG és la de convertir-se en un dels fabricants més capdavanters a nivell de models elèctrics low cost. Això sí, saben que primer han de tenir ja una bona base i un cert prestigi, per la qual cosa ha optat per llançar una versió de combustió del seu ZS, el seu SUV compacte. Un SUV que arriba també amb una versió cent per cent elèctrica, però que és la de combustió la que pot presumir de ser una opció fins i tot més barata que el Dàcia Duster.
El MG ZS amb motor de gasolina és una opció millor que el Dacia Duster
Com bé podem veure en quecochemecompro.es, el preu del Dacia Duster més bàsic de tots és de 15.597 euros, un preu que, tenint en compte que arriba amb un motor bifuel de 100 cavalls i, per tant, amb l'etiqueta ECO de la DGT, és més que interessant.
Això sí, com bé saben a Dacia, el preu del MG ZS és encara millor. Un MG que, com bé en podem veure en el esmentat mitjà, té un cost de partida de 12.950 euros, un preu que arriba amb un descompte per finançament de 3.000 euros i que el converteix en una ganga en majúscules.
L'únic punt a favor del Dacia en la comparació entre els dos models és que el Duster al contrari que el MG, compta amb el motor bifuel. No és el cas del model de MG, que compta amb un gasolina 1.5 de 106 cavalls de potència que no pot lluir l'esmentada etiqueta.
Això sí, per preu, per qualitat, per equipament (el MG arriba amb ràdio DAB, Apple CarPlay, Android Auto, bluetooth, control de velocitat, seient posterior abatible fars Bi-LED, llantes d'aliatge i sistema multimèdia amb pantalla de 10,1 polzades, entre altres coses) i per imatge, aquest SUV low cost és una opció que, per a molts, és millor que el model romanès. Un MG que poc a poc va creixent en vendes a Espanya, evidentment amb el preu com el seu millor argument.