Tan sols fa falta veure les xifres de vendes que està aconseguint MG al nostre país per adonar-se de l'encert de la marca britànica ara en mans del gegant asiàtic Saic Motors. Si bé és cert que aquest fabricant segueix a anys llum quant a quota de mercat respecte a Dacia, la marca low-cost referencia tant a Espanya com a Europa, també ho és que cada vegada són més els que veuen en aquest fabricant una alternativa molt bona, especialment aquells conductors que volen pagar un preu per sota de la mitjana però sense renunciar tampoc a la qualitat.

Un dels encerts d'aquesta marca és que, més enllà de fixar preus molt baixos, en MG té una àmplia gamma de models i, a més, amb diferents propostes en el que es refereixi mecàniques, amb opcions de combustió tradicional, híbrids endollables i versions també elèctriques.

 

I un dels models que m'has aquesta creixent quant a quota de mercat al nostre país és el HS, un SUV de mida compacta que se situa un esglaó per sobre del ZS i que competeix en un dels segments més disputats del nostre país. Com passa amb el ZS, el millor argument d'aquest model és el seu baix preu. Això sí, tenint en compte que dins de la seva gamma podem trobar opcions amb un motor de combustió tradicional i una opció amb motor i endollable, molts es pregunten quina és la millor opció.

El MG HS híbrid endollable, una mica mes car que però molt interessant

Com sol ser habitual en aquest tipus de comparatives, evidentment el pressupost acaba sent el principal argument de compra. Si la idea és fer-se amb un model senzill i el pressupost és baix, la versió de combustió és una opció molt interessant, entre altres coses perquè, tal com podem veure en quecochemecompro.com, el seu preu de partida es queda just per sota dels 23.000 €, sent una opció molt més barata que models com el Hyundai Tucson, el Nissan Qashqai o el Kia Sportage entre d'altres.

 

Això sí, si el pressupost no estarà ajustat, evidentment l'opció que arriba amb un motor híbrid endollable és una opció molt més interessant. És cert que és més car, amb un preu de partida de gairebé 29.000 € comptant amb tots els ajuts, però es pot tenir en compte que arriba amb una mecànica que li permet tenir més de 70 km d'autonomia el mòbil 100 × 100 elèctric, pel que si és possible recarregar-lo a casa, la immensa majoria dels trajectes diaris en entorns urbans i en urbans seran en manera elèctrica, acaba derivant en un estalvi de combustible més que important.

D'altra banda, a diferència del que passa amb els elèctrics cigars, aquest model no té el problema de l'autonomia, per la qual cosa pot afrontar evidentment viatges llargs per carreteres i autopistes sense cap tipus de problema.