A diferència del que passava fa un o dos anys, quan molt pocs conductors tenien coneixement de l'existència de MG al nostre mercat, ara aquest fabricant d'origen britànic però que forma part del gegant xinès Saic Motors s'ha convertit en tota una referència a les carreteres espanyoles, especialment gracias al MG ZS, un SUV que en la seva versió d'accés es queda per sota dels 15.000 €, que va acabar sent el quart cotxe més venut en el passat 2024 i que pot presumir de ser el segon cotxe més matriculat en aquest 2025.

 

La idea que tenen aquest fabricant xinès és continuar guanyant terreny tant a Espanya com en la resta de mercats importants a nivell europeu, d'allà que la marca ja anunciat una estratègia que pot ajudar-los, especialment referent a la venda de cotxes 100 × 100 d'elèctrics.

MG fabricarà alguns dels seus cotxes a Europa

És que sigui precisament cap secret que el principal argument de moltes marques xineses davant marques europees, japoneses, coreanes o americanes al mercat europeu és el seu preu, molt més baix que el de la immensa majoria de fabricants, un preu baix que aconsegueixen gràcies en part que fabriquen els seus cotxes a la Xina.

 

Però tot el que està envoltant als aranzels en els últims temps està provocant que, per exemple, MG tingui uns aranzels de gairebé el 45 % en el cas dels cotxes elèctrics, una cosa que està repercutint negativament en les seves vendes. Sent conscients d'això, el fabricant xinès ja ha anunciat que està plantejant el seu desembarcament a Europa no tan sols en forma de cotxes sinó també en forma de fàbriques, de tal manera que, fabricant els seus cotxes elèctrics a Europa ja l'hauria de fer front als aranzels imposats per la Unió Europea a tots els cotxes elèctrics que es fabriquen lluny del vell continent.

De moment no se sap a quin país en concret decidirà aquest fabricant construir la seva primera fàbrica, però sí que se sap que la idea és que sigui una fàbrica que pugui fabricar uns 100.000 unitats a l'any, fent evident que la marca s'està prenent molt seriosament aquesta idea, una cosa que evidentment provocaria que molts elèctrics europeus van començar a tenir un problema seriós quant a vendes.