Fregant les 31.000 matriculacions en el passat 2024, MG va acabar sent ni més ni menys que la 15a marca més venuda a les carreteres espanyoles. És cert que la marca té fins a 14 fabricants per davant i que de moment no pot presumir de ser una de les més venudes, però el fet de què aquesta marca xinesa que porta uns quants anys al nostre mercat ja hagi aconseguit superar quant a vendes a marques tan assentades com és el cas de Opel, Ford, Volvo, Mazda o Fiat parla molt bé de la feina que estan realitzant en una marca que presumeix de tenir alguns dels millors cotxes en el que es refereixi relació qualitat/preu.
És més, precisament un dels models de MG que es va posar a la venda en els últims mesos de 2024 té molts números de convertir-se en un dels més venuts el 2025, i més tenint en compte que la marca ha decidit ampliar la gamma mecànica per llançar una nova versió més barata.
El model en qüestió no és altre que el MG3, un utilitari que en un primer moment es va posar a la venda al nostre país únicament amb un motor híbrid auto recarregable de gairebé 200 cavalls de potència, una aposta amb què la marca xinesa buscava convertir a aquest model en una alternativa a l'utilitari híbrid auto recarregable de referència a Espanya des de fa ja molt temps, el Toyota Yaris.
MG amplia la gamma del seu MG3 amb una nova versió de gasolina
Tal com podem veure al configurador del fabricant, aquesta versió híbrida auto recarregable té un preu comptant amb tots els descomptes i promocions aplicades per la marca que es queda per sota dels 17.000 €, sent una de les compres més interessants del seu segment no tan sols entre els híbrids auto recarregables sinó a nivell general.
Tanmateix, a la marca ja anunciat que ampliaran l'oferta mecànica d'aquest model amb l'arribada d'una nova versió que comptarà amb un senzill motor de gasolina de 116 cavalls de potència que no comptarà amb cap tipus de sistema d'hibridació i que arribarà a més associat a una transmissió manual, per la qual cosa, evidentment, perdrà quant a eficiència, potència i comoditat davant la versió híbrida auto recarregable, encara que també es convertirà en una opció més barata.
La idea de MG amb aquesta nova versió no és cap altra que la de convertir a la seva MG3 de gasolina en una alternativa real i interessant als dos reis de la categoria, el Dacia Sandero i el Seat Ibiza, dos models que sempre s'ha caracteritzat per, especialment en les seves versions d'accés, tenir preus realment temptadors.
De moment aquesta nova versió no es pot configurar, però no seria estrany que, en el moment en què es posi a la venda, es converteixi en un veritable malson tant per a Seat com per a Dacia.