La marca britànica MG continua expandint la seva gamma de vehicles elèctrics amb el seu més recent llançament, el MG ES5, un SUV compacte que promet revolucionar el mercat europeu, i especialment l'espanyol. Aquest nou model, presentat recentment a la Xina, arriba amb la missió de competir amb rivals de pes com el Renault Scenic E-TECH, el BYD Atto 3 i el Lynk & Co 02, situant-se entre el MG ZS i el MG5 quant a mida dins de la gamma de MG.

El MG ES5 està basat en la plataforma MSP, una arquitectura modular que ha estat desenvolupada específicament per a vehicles elèctrics. Amb els seus 4,47 metres de llarg, 1,84 metres d'ample i 1,62 metres d'alt, el ES5 presenta unes dimensions ideals per a l'ús urbà i familiar, sense sacrificar espai interior gràcies a la seva distància entre eixos de 2,73 metres. A més, amb un pes de 1.685 kg, aquest SUV promet un comportament àgil i equilibrat.

MG ES5

Disseny i tecnologia avançada per al nou SUV i MG

Estèticament, el MG ES5 s'inspira en el reeixit MG4, amb un frontal modern i tecnològic que inclou il·luminació dividida i entrades d'aire laterals que li donen un aspecte dinàmic. A l'interior, destaca un disseny minimalista però ben equipat. El volant amb la part baixa aplatada aporta un toc esportiu, mentre que la pantalla central tàctil, ubicada en el centre del tablier en format horitzontal, és el centre neuràlgic del sistema d'info entreteniment. Encara que la instrumentació digital és una mica escarida, l'enfocament de l'habitacle està clarament en la connectivitat i la tecnologia.

MG ES5

Segons José Antonio Galve, Sènior Product Manager de MG Espanya, "l'MG ES5 reflecteix l'essència de la marca: disseny atractiu, conducció emocionant, caràcter SUV i la tecnologia d'electrificació més avançada". Aquesta combinació converteix el ES5 en una proposta molt atractiva per al mercat europeu, on els SUV elèctrics continuen guanyant popularitat.

Sota el capó, l'MG ES5 compta amb un motor elèctric de 125 kW (168 CV) i un parell motor de 250 Nm, que alimenta les rodes posteriors per oferir una experiència de conducció dinàmica. La seva suspensió posterior de cinc braços garanteix un confort òptim a la carretera, mentre que la veritable joia del ES5 són les seves bateries.

Autonomies que superen els 500 km

MG ha equipat aquest model amb dues opcions de bateria: una de 47,1 kWh i una altra de 62,2 kWh, el que li permet assolir autonomies de fins a 525 quilòmetres segons el cicle d'homologació xinès CLT. A Europa, sota l'estàndard WLTP, s'espera que aquesta xifra s'acosti als 500 quilòmetres, la qual cosa continua sent impressionant. A més, la seva bateria de liti-ferrofosfato (LFP) és la més prima del món, amb tot just 110 mm de gruix, el que contribueix a reduir el centre de gravetat del vehicle i millorar tant el seu comportament dinàmic com l'habitabilitat interior.

MG ES5

Encara que de moment l'MG ES5 només estarà disponible a la Xina, on el seu preu s'acosta als 13.000 euros al canvi, s'espera que arribi a Europa pròximament. Sens dubte, aquest SUV elèctric promet ser una opció molt competitiva per a aquells que busquen un vehicle eficient, tecnològicament avançat i amb una gran autonomia.