Quan el 1924, fa gairebé un segle, William Morris va fundar MG Cars res no feia sospitar que deu dècades després serien vehicles fabricats a la Xina els que lluirien el logotip que identificava a l'acabada de crear marca i que formaven les lletres M i G, inicials de les paraules Morris Garages. MG va cobrir durant dècades les necessitats de mobilitat dels britànics de la mateixa manera que Volkswagen ho va fer a Alemanya, Seat a Espanya o Fiat a Itàlia, però la companyia va arribar a un abrupte final el 2005 amb la fallida del grup MG Rover, màxim exponent de la indústria britànica de l'automòbil. El 2011, el fabricant xinès SAIC va comprar la marca i els seus actius i avui, amb vehicles produïts al país asiàtic, competeix de nou amb els millors. Un dels seus millors actius és el MG ZS un elegant i, també, molt econòmic SUV.
Com és el MG ZS?
En teoria, el MG ZS es comercialitza com un SUV petit, però el seu espai interior, el seu maleter de 448 litres i els seus 4,32 metres de llarg el col·loquen a mig camí de la categoria superior, la dels SUV mitjans, i al mateix esglaó que cotxes com el Volkswagen T-Roc o el Dàcia Duster. Ofereix només dues opcions de motorització: un 106 CV de gasolina i un 111 CV que es mou gràcies a idèntic combustible. Hi ha, això sí, dos nivells d'acabat: Cmfort i Luxury i, en cada un d'ells, dues opcions d'equipament. El model d'accés inclou ja fars Bi-LED, llantes d'aliatge, sistema multimèdia amb pantalla de 10 polzades, ràdio|radi DAB, control de velocitat i seient posterior abatible.
El preu, el seu gran argument
El millor del MG ZS, a més del seu disseny equilibrat i elegant, és el seu preu: 12.950 euros per a la versió d'accés segons el portal d'ofertes quecochemecompro.com. És menys de la meitat dels 27.000 euros que costa un T-Roc i gairebé 3.000 euros menys del que hauríem de pagar per un Dàcia. Són xinesos, d'acord, però són barats, elegants i, a sobre, van per la vida vestits com si fossin anglesos. Ningú no en dona més per menys.