MG, l'antiga marca britànica ara en mans del gegant xinès Saic Motors, porta més de tres anys venent els seus models al nostre país, i en aquest curt espai de temps ha convertit alguns dels seus models en autèntiques referències referent a vendes, sent el millor exemple d'això és la MG ZS.

I és que es pot tenir en compte que aquest model acabo sent ni més ni menys que el cinquè cotxe més matriculat a Espanya en el passat 2024 i que, a falta de conèixer les xifres de vendes d'aquest mes de març passat, ha començat aquest 2025 sent ni més ni menys que el segon cotxe quant a quota de mercat, una cosa amb què molts cotxes amb molt més nom i molta més història a les nostres carreteres ni tan sols han somiat.

 

Són molts els motius que expliquen l'èxit no tan sols d'aquest model sinó d'altres models d'aquesta fabricant, però no hi ha cap tipus de dubte que el preu és el seu millor argument de venda, sobretot tenint en compte que la versió més senzilla d'aquest ZS té un preu que es queda per sota dels 15.000 €, sent no tan sols un dels SUV més barats a Espanya sinó un dels cotxes en general més econòmics que es poden trobar en el dia d'avui als concessionaris.

MG no s'arrisca amb un component clau

Això sí, per molt que el fabricant estigui més que satisfet veient la seva penetració al nostre mercat i les seves bones xifres de vendes, són conscients del qual continuen sent molts els conductors a Espanya que, pel motiu que sigui, continuen sense fiar-se dels cotxes xinesos, per això alguns especialistes han decidit analitzar a fons aquest model per veure fins a quin punt les qualitats o els components són realment inferiors als d'algunes marques europees, japoneses o americanes.

 

Ha estat el compte @desguacemotocoche la que ha publicat un vídeo en el qual s'analitzen diversos components d'aquest model en concret, sent un element que ha cridat l'atenció dels especialistes la corretja de distribució: "és el doble de gruixuda que la de qualsevol cotxe europeu", apunten, afegint que "com han vist que a la de BMW i Stellantis se'ls parteix la cadena amb freqüència... han dit 'a mi no, la poso el doble d'ampla'".

Evidentment hauran de passar uns quants anys i que siguin moltes les unitats que circulin per les nostres carreteres durant molts anys d'aquest model clàssic model altres models de MG i per saber fins a quin punt es tracta d'una marca fiable o no, però el cert és que les xifres de vendes no enganyen, i en aquest sentit el fabricant xinès és ja una referència.