Fins fa molt poc, Dacia tenia en el seu Duster un dels seus millors models i un dels SUV més barats del mercat espanyol. Un model que, de fet, podria presumir de ser el més barat dins del seu segment. Ha estat, i és, el seu preu el que ha portat a aquest model a ser el segon més venut de Dacia a Espanya i un dels més buscats entre els quals busquen un SUV de baix preu.

Si bé és cert que són algunes les marques que tenen models que poden competir amb el Duster en aquest sentit, fins fa poc cap d'elles no podria presumir de tenir un model amb una qualitat en molts sentits superior però al seu torn amb un preu més baix.

 

I és que no ha estat cap altra que MG, la històrica marca anglesa ara en mans del gegant xinès Saic Motors, la que ha desembarcat fa molt poc a Europa amb l'evident intenció de convertir-se en una de les low-cost de referència al vell continent.

Expliquen a la marca que la seva intenció és la de fer dels seus models 100 × 100 d'elèctrics els seus models de capçalera de cara als propers anys. Però com saben molt bé que el segment dels elèctrics nocompta amb una gran quota de mercat actualment a Espanya, han optat també per llançar versions de combustió d'alguns dels seus models. Un d'ells és el MG ZS, un model que per a molts ja és millor que el Dacia Duster.

La comparativa entre dos dels SUV low cost de referència a Espanya

Sabien a la marca xinesa que el millor que podien fer per robar-li vendes a Dacia era apostar per un preu més baix. I ho han fet. Com bé podem veure en quecochemecompro.es, el preu d'aquesta versió d'accés d'aquest model és de tan sols 12.950 €. Un preu que es queda molt per sota del que té el Dacia, que com podem veure al mateix mitjà, supera els 15.500 € en la seva versió d'accés.

En els dos casos estem parlant de les versions per a senzilles de les seves gammes, però és important tenir en compte que, sent com són dos models dirigits als que es volen gastar poc en un SUV, la diferència de més de 2.000 € juga molt a favor del model de MG.

 

L'únic punt en el que el Dacia sí que pot presumir d'estar un pas per davant és quant al motor. I és que, a diferència del model de MG, a la marca romanesa han apostat per dotar-lo amb un motor ECO-G que li permet lluir l'etiqueta ECO de la DGT.

Això sí, no són pocs els que, tenint en compte el seu nivell de qualitat, de disseny i d'equipament, posen per davant el nouvingut al nostre mercat. Així, tret que tenir l'etiqueta ECO sigui una condició major a l'hora d'anar cap a un d'aquests dos models, el MG es presenta ara com una opció fins i tot millor quan relació qualitat preu que el Dacia.