L'MG ZS ha estat una de les grans sorpreses del mercat automobilístic espanyol en els últims anys. Amb la seva combinació de preu competitiu, equipament complet i disseny atractiu, aquest SUV d'origen xinès es va convertir en el model més venut del seu segment el 2024 i va assolir el cinquè lloc en vendes globals a Espanya. Tanmateix, l'èxit del ZS podria veure's amenaçat per l'arribada d'un nou rival: l'EBRO s400, un SUV urbà que promet revolucionar el mercat amb una relació qualitat-preu encara més agressiva.
El fabricant espanyol EBRO, en col·laboració amb el gegant xinès Chery, està expandint ràpidament la seva presència a Espanya. Després de llançar els EBRO s700 i s800, ara es prepara per presentar el seu tercer model, el s400, un SUV del segment B-SUV basat en el Chery Tiggo 4 Pro. Aquest model, que s'acoblarà a l'EBRO Factory de Barcelona, podria representar un seriós desafiament per a l'MG ZS o el Dacia Duster, sobretot si aconsegueix oferir un preu inferior als 20.000 euros i una tecnologia híbrida eficient.
EBRO tindrà un rival directe per al MG ZS
La clau d'aquesta amenaça rau en la incertesa sobre la motorització del s400. Aquest nou SUV urbà podria arribar amb una tecnologia híbrida autorecarregable (HEV) o microhíbrida (MHEV). En cas de ser així, l'EBRE s400 oferiria una alternativa més eficient en consum de combustible i beneficis fiscals, una cosa que podria atreure molts compradors que fins ara veien en l'MG ZS una de les millors opcions assequibles del mercat.
Un altre aspecte que pot jugar en contra de l'MG ZS és l'origen de fabricació del s400. A diferència d'MG, que importa els seus models des de la Xina, EBRO fabrica els seus vehicles a Espanya, en l'antiga planta de Nissan a Barcelona. Això no només redueix costos logístics, sinó que també pot generar un suport més gran institucional i dels consumidors, especialment en un context on la producció nacional és cada vegada més valorada. A més, la marca ja ocupa més de 700 treballadors i planeja continuar expandint la seva capacitat productiva amb noves fases d'acoblament.
EBRE tindrà una nova pick-up i una furgoneta elèctrica
El disseny de l'EBRO s400 també suposarà una evolució respecte als seus competidors. Encara que prendrà com basi el Tiggo 4 Pro, incorporarà noves òptiques, llantes i un interior redissenyat per diferenciar-se al mercat europeu. Si aconsegueix mantenir un equipament tecnològic avançat i alhora oferir un preu trencador, l'impacte en les vendes de l'MG ZS podria ser notable.
A més del s400, EBRO no s'aturarà allà. La marca ja treballa en una pick-up i una furgoneta elèctrica, derivades de models de Nissan, que ampliaran encara més el seu catàleg. Amb aquest creixement accelerat i el suport de Chery, és evident que EBRO no només busca consolidar-se al mercat espanyol, sinó també competir directament amb marques establertes com MG, que fins ara havia dominat el segment dels SUV assequibles d'origen xinès.