Tenint en compte la tendència del mercat de l'automòbil en els últims anys, és lògic que models com el MG ZS s'hagin convertit en autèntiques referències en mercats com l'espanyol, mercats en els que la pèrdua de poder adquisitiu de l'immensa majoria de conductors ha estat més que notable en els últims anys i, amb això, l'augment de les vendes de cotxes amb preus molt baixos com és el cas del model xinès així com altres opcions també barates com els models de Dacia.

Centrant-nos en el model de MG, l'antiga marca britànica que ara forma part del gegant asiàtic Saic Motors, es pot tenir en compte que acumula més de 55.000 vendes a Espanya des que es va posar a la venda per primera vegada el 2021.

 

Això sí, els seus dos primers anys de vida comercial al nostre país no van ser precisament reeixits, sent el punt d'infecció més que notable el 2023, quan ja es va convertir en tota la referència en la seva categoria i el 2024, quan acaba sent ni més ni menys que el cinquè cotxe més matriculat a les carreteres espanyoles i el segon cotxes low-cost més venut a Espanya tan sols superat pel Dacia Sandero.

El MG ZS basa el seu èxit en la seva versió més senzilla

El curiós en aquest cas és que les primeres versions que es van posar a la venda d'aquest model nostre país van ser versions 100 × 100 d'elèctriques, opcions que amb prou feines han tingut èxit al nostre país ja que, de les 55.000 unitats que s'han matriculat en general d'aquest model, poc més de 1500 correspondre a la versió 100 × 100 elèctrica.

 

D'altra banda, es pot destacar també que, si bé és cert que porta molt poc a la venda i que és un model que encara no s'ha assentat del tot a Espanya, la versió híbrida auto recarregable d'aquest ZS acumula menys de 5000 matriculacions, la qual cosa evidència que el percentatge de vendes més important d'aquest model se'l porta la versió més senzilla de totes, la versió de gasolina tradicional, que acumula més de 48.000 matriculacions i que evidencia que l'èxit d'aquest model passa precisament per les seves versions més senzilles, que evidentment són les més barates de totes.

Així, per molt que en el fabricant no tingui problema a l'hora de lloar tant la versió elèctrica com la versió híbrida, el cert és que la realitat s'imposa amb unes xifres de vendes de la versió més senzilla de totes que són innegables i que converteixen aquest model en el SUV low-cost més venut a Espanya en els últims temps.