El Volkswagen Golf ha estat i continua sent per a molts l'autèntica referència del segment dels compactes a Europa. Un model que, això sí, per molt que hagi anat evolucionant a nivell de disseny amb el pas de les generacions, mai no ha pogut presumir de ser precisament un model molt arriscat en aquest sentit.

Com és habitual a la marca alemanya, el Golf sempre s'ha caracteritzat per ser un model molt neutre, un model capaç de cridar a atenció tant d'un públic jove com d'un públic madur, que en cap cas, a excepció de les seves versions més esportives, no pot presumir de ser una opció arriscada ni esportiva.

 

Precisament el fet de comptar amb aquest disseny tan neutre que sempre li ha caracteritzat és el que ha provocat que, al costat d'una àmplia gamma mecànica i encara molt bon equipament de sèrie, hagi estat un dels models més venuts de la marca alemanya des de fa molts anys a les carreteres del vell continent.

Això sí, com bé saps en Volkswagen, hi ha una marca de concret que sempre s'ha caracteritzat també per posar molt èmfasi en el disseny però, a diferència del que passa amb el Golf, fer-ho amb un punt molt més elegant i esportiu. La marca no és cap altra que Mazda, i el model en concret no és cap altre que el Mazda 3, un dels compactes més atractius en tots els sentits.

El Mazda 3, un rival molt top per al Volkswagen Golf

Tan sols fa falta veure el model japonès per adonar-se de tot l'amor que li han posat en el seu fabricant referent a l'apartat del disseny, sent un model que sap ajuntar molt bé els conceptes potser difícils d'ajuntar com és l'elegància i l'esportivitat.

Però el millor de tot en aquest cas és que, més enllà de l'apartat estètic, aquest compacte japonès arriba també molt ben dotat a nivell mecànic, ja veus de la seva versió més senzilla amb un sistema de micro hibridació lleugera que li permet lluir l'etiqueta ECO de la DGT, una cosa que no pot dir el Golf més senzill a la venda actualment a Espanya.

 

D'altra banda, es pot destacar també que, sent com és per a molts un model més bonic hi ha que arriba més ben dotat a nivell de mecànica de la tecnologia, és a més un model bastant més barat.

Com bé podem veure en quecochemecompro.com, la diferència de preu entre les dues versions més senzilles d'aquests dos models és de gairebé 5000 €, superant en el cas del Golf els 30.000 € i superant per poc els 25.000 € en el cas del model japonès.