El Seat Arona porta molts anys sent un model molt important al nostre país. I és que el SUV espanyol ha aconseguit trobar un buit en el competidor segment dels SUV de mida urbana perfecta per a aquells conductors que busquen un model amb un preu ajustat però no volen acudir a models low-cost com és el cas del MG ZS.

D'aquesta forma, si bé és cert que l'Arona no pot presumir de ser al mateix nivell quant a qualitat de materials i equipament respecte a models com el Peugeot 2008, el Ford Puma o el Renault Captur, entre altres, sí que es posiciona com una opció perfecta per relació qualitat preu.

No és casualitat llavors que aquest model hagi acabat aquest passat 2023 sent ni més ni menys que el segon cotxe més matriculat a les carreteres del nostre país tan sols superat per un low-cost, el Dacia Sandero, que ha acabat sent l'autèntic top vendes.

El 'pla b' al Seat Arona

Però el problema per a aquest model ja no és tant que les opcions low-cost com el ZS estiguin guanyant cada vegada més pes, sinó que no és altra que Kia, la segona marca més venut a Espanya, la que té un model al seu catàleg que passa per ser un rival directe del Seat però que, per preu, és fins i tot una opció més interessant.

 

No és altre que el Stonic, un model que en la seva versió d'accés té un preu de 17.400 €, és a dir, 2000 € menys que l'Arona més barat de tots, però que compta també amb una versió amb un motor micro híbrid i que per tant li permet lluir l'etiqueta ECO de la DGT per un preu de partida de poc més de 19.000 euros. Així, pel mateix preu pel qual podem tenir un Arona amb un motor de gasolina convencional, podem tenir un Stonic amb un motor micro híbrid i amb l'esmentada etiqueta.

Sense ser evidentment el millor model de Kia referent a disseny, equipaments i tecnologia, aquest Stonic sí que passa per ser una opció molt racional i perfecta per a aquells que tinguin un pressupost ajustat però que no necessiten grans luxes.