No és que sigui precisament cap secret que un dels principals protagonistes entre els cotxes elèctrics a nivell europeu en els últims temps ha estat i continua sent del Dacia Spring, un model que pot presumir de ser un dels elèctrics més barats en tots i cada un dels mercats en els quals és present.
L'encert del fabricant romanès amb aquest model ha estat més que notable, entre altres coses perquè passa per ser una opció realment interessant quant a preu per a tots aquells conductors que no busquin precisament un elèctric polivalent tant per a la ciutat com per a llargs viatges, sinó un model petit, amb un motor i una bateria petites, un equipament senzill i unes dimensions també petites per moure's àgilment per entorns urbans a un preu realment temptador.
No és casualitat llavors que Stellantis, un dels gegants de la indústria europea, hagi decidit intentar fer front a aquest tipus de models amb una jugada interessant que no és altra que la d'aconseguir la majoria de les accions de Leapmotor, un fabricant xinès de cotxes elèctrics, per poder posar a la venda models elèctrics a Europa sota el seu paraigua amb preus molt baixos.
El Leapmotor T03, un dur rival per al Dacia Spring
I un dels models més interessants en aquest cas nosaltres que el T03, l'aposta més petita i més barata de la marca de Stellantis que arriba de la mà d'un motor elèctric de 95 cavalls de potència i una bateria que li permet tenir 265 km d'autonomia segons el cicle WLTP, encara que es pot tenir en compte que, com apunten des del mateix fabricant, el consum en cicle urbà pot arribar a ser de gairebé 400 km.
El preu de partida d'aquest model se situa just per sobre dels 20.000 €, encara que es pot tenir en compte que amb promocions i descomptes pot arribar a ser bastant més baix, convertint-se en el principal rival directe d'un Dacia Spring al qual, això sí, supera en tots els sentits.
El millor en aquest cas és que aquest model, a diferència de la qual cosa passa amb el model de la marca romanesa, arriba molt ben dotat de sèrie referent a la tecnologia i equipament, sent un model que segurament molts tindran en compte a l'hora de fer-se amb un cotxe elèctric pensat per moure's pràcticament de forma exclusiva per la ciutat i amb un preu molt més baix que fins i tot alguns germans amb motor de combustió.