És evident que, a diferència del que passava fins i tot no fa molt, els models amb motors de dièsel viuen hores baixes. L'entrada en joc dels motors híbrids o semi híbrids, del tipus que sigui, així com també les cada vegada més restriccions quant a emissions i contaminació han provocat que siguin moltes les marques que optin per deixar d'apostar per aquest tipus de mecàniques.
Especialment en els segments dels utilitaris i els compactes, models que, en teoria, estan destinats a un ús urbà, on precisament les restriccions juguen molt en contra dels dièsel.
Així, costa molt trobar ara un utilitari o un SUV de dimensions reduïdes, (model que estan ideats i dissenyats quant a prestacions i mecàniques per a un ús urbà i interurbà) amb motors dièsel.
Tanmateix, la cosa ja canvia quant als compactes i models amb els que sí que es pot sortir de la ciutat sense cap problema i amb mecàniques ja més potents i més ben dotades. En aquest tipus de models diferents marques, entre elles Mercedes, sí que continuen apostant pel dièsel, un combustible que contamina més però que és més barat.
El Mercedes Classe A amb motor dièsel segueix sent una opció molt a tenir en compte
En el cas de Mercedes, és precisament la seva Classe A, un dels seus models més venuts als seus concessionaris a Espanya, el que continua muntant motors dièsel. De fet, aquestes mecàniques senyor més recomanables que les gasolina per prestacions i consum.
Entre les opcions de gasolina es troben els 1.3 litres de 136 i 163 cavalls i el 2.0 litres de 224 cavalls, mentre que en dièsel podem optar per les versions del 2.0 litres de 116, 150 i 190 cavalls.
Així, l'única opció de tenir un Classe A amb motor de gasolina però que sigui el 2.0 de cilindrada és anar cap a el 2.0 de 224 cavalls de gasolina, una versió que té un preu de partida de 51.534 euros. Al contrari, si optem pel dièsel més potent, el que arriba amb un 2.0 de 190 cavalls, el seu preu de partida és gairebé 10.000 euros més barat: 42.139 euros.
Una diferència de preu que fa que aquesta versió dièsel continuï sent la millor sempre que no tinguem al cap fer un ús exclusivament per ciutat d'aquest model, on llavors sí que, per restriccions, és millor opció la de gasolina.