Les marques de cotxes no ofereixen els mateixos models a tots els països. Estratègies comercials encaminades a intentar adaptar l'oferta als gustos o el poder adquisitiu de cada país per maximitzar els beneficis, ens priven, per exemple, d'interessants models com el Mitsubishi Xpander Cross, un veritable supervendes que no es vendrà a Espanya.
Alternativa aventurera
El vehicle, ha estat a més objecte d'un recent rentat de cara que ho reafirma com l'alternativa aventurera de la marca i el converteixen en el tercer model més venut de la firma a tot el món. En 2021, el Xpander i el Xpander Cross van col·locar 470.000 unitats del Mitsubishi Xpander, cap d'elles a Espanya. Només es ven a l'Àfrica, el Sud-Est Asiàtic i Sud-amèrica.
Com és?
Nominalment és un SUV, però per mida i aspecte, podríem definir-ho com un monovolum elevat que juga a la mateixa lliga que el Dàcia Jogger. Té cinc portes, mesura 4,5 metres de llarg i 1,8 d'ample i pesa 1.280 kg. El seu motor és un 1.5 de gasolina amb 105 CV amb caixa automàtica CVT i tracció davantera. Amb el rentat de cara últim, el Xpander Cross millora si dotació tecnològica, estrena grups òptics i renova el seu para-xocs i defenses. Amb una imatge més agressiva, es reivindica com el que és: un eficaç cotxe familiar amb aptituds de tot terreny que, si es vengués a Espanya, seria un èxit. A Mèxic costa uns 400.000 pesos que, al canvi, serien uns 19.000 euros.