Xiaomi, famosa principalment pels seus smartphones, s'ha aventurat amb gran èxit al competitiu món dels cotxes elèctrics. Amb la seva berlina elèctrica, el Xiaomi SU7, la marca ha aconseguit assolir una gran popularitat al seu país d'origen, Xina. En només uns mesos, Xiaomi va vendre més de 20.000 unitats a l'octubre i, en el seu llançament, va rebre 50.000 comandes en 27 minuts. Aquests números rècord han portat la companyia a ampliar la seva capacitat de producció a Pequín, i ara planeja fer el salt a Europa amb un nou model.
Impulsada per l'èxit del SU7, Xiaomi està preparant el llançament d'un SUV tot terreny PHEV (híbrid endollable) que promet ser una alternativa atractiva i assequible davant el Mercedes EQG. Aquest nou SUV, dissenyat per captar l'atenció del mercat europeu, es perfila com un vehicle amb altes prestacions, tecnologia d'última generació i un preu competitiu. Xiaomi pretén així consolidar-se com una marca d'automòbils reconeguda a Europa, oferint una opció econòmica dins del segment dels vehicles d'alta gamma.
Xiaomi té un dels cotxes elèctrics més potents del mercat
A més del seu SUV tot terreny, Xiaomi ha llançat a la Xina una versió superior del SU7, el Xiaomi SU7 Ultra, un model de luxe que ha captat ràpidament l'interès dels consumidors. Amb un preu de partida de 814.900 iuans (uns 105.726 euros), el SU7 Ultra té característiques avançades que el col·loquen al nivell de superesportius de marques com Porsche i Lamborghini. Aquest model demostra que Xiaomi està decidida a fer cotxes elèctrics de qualitat i a competir amb els millors al mercat prèmium.
El SU7 Ultra està equipat amb tres motors elèctrics, dos d'ells anomenats "V8s" i un altre anomenat "V6s", que en conjunt assoleixen una potència impressionant de 1.548 CV. Gràcies a aquesta potència, el SU7 Ultra aconsegueix una acceleració de 0 a 100 km/h en només 1,98 segons, superant rivals com el Tesla Model S Plaid. Aquest SUV esportiu assoleix una velocitat màxima de 350 km/h, la qual cosa el converteix en un dels vehicles més ràpids del seu segment.
Un altre aspecte destacat del SU7 Ultra és la seva innovadora arquitectura de 800 volts, que permet una càrrega ràpida de 5,2C, aconseguint una recàrrega del 10 al 80% en tot just 11 minuts. Aquesta tecnologia de càrrega ràpida és un gran avantatge per als conductors que busquen comoditat i eficiència. Tanmateix, el SU7 Ultra té un preu elevat que l'allunya dels consumidors mimtjans, una cosa que Xiaomi sembla voler remeiar amb el pròxim SUV PHEV de gamma mitjana.
Arribarà a Europa?
Aquest nou esportiu PHEV de Xiaomi promet convertir-se en una alternativa assequible al Mercedes EQG a Europa. Amb característiques tot terreny, tecnologies avançades i un preu més baix, Xiaomi busca atreure els qui desitgen un vehicle d'alta gamma sense gastar tant com ho farien en un model de marca de luxe tradicional.
Xiaomi planeja obrir-se pas a Europa amb el seu SUV PHEV, oferint un disseny innovador, tecnologia de càrrega ràpida i una experiència de conducció dinàmica a un preu atractiu. Aquest model representa una oportunitat per a Xiaomi de consolidar-se al mercat europeu, posicionant-se com una opció d'alta qualitat i accessible davant competidors com Mercedes.