Ningú no s'esperava que un SUV de qualitat contrastada, que es pot adquirir en la seva versió més bàsica per 30.000 euros i que encarna totes les virtuts d'una marca europea que és coneguda mundialment com a sinònim de seguretat, fiabilitat i avantguarda colocase aquest mes de maig menys unitats que a l'abril, però així ha estat. Parlem, clar, del Volvo XC40.

Volvo XC40
Volvo XC40

Toc d'atenció

No han estat gaires, en concret només 30, perquè el Volvo XC40, que va col·locar aquest mes d'abril 577 unitats a tot Espanya, només ha seduït aquest mes de maig a 547 conductors i conductores. Pot semblar una minvada escassa, però vistes les xifres, en suposa entorn d'un 5% menys. Tot un toc d'atenció per a qui sàpiga veure-ho.

Preu?

Buscar una explicació a tal daltabaix costa, perquè l'equipament del cotxe és correcte i, com sempre a Volvo, s'inclouen quatre nivells d'acabament: Essential, Core, Plus i Ultimate. De sèrie, s'inclouen opcions com els fars LED, l'alerta de carril, la instrumentació digital, el sensor de pàrquing, les llantes d'aliatge i el lector de senyals.

Si parlem de motoritzacions, el Volvo XC40 va igualment bé servit i permet optar entre el T2 de 129 CV en gasolina, els B3 G i B4 G híbrids lleugers de 163 CV i 197 CV i dues alternatives PHEV amb 211 CV o 262 CV. Existeix, per descomptat, l'opció exclusivament elèctrica, que assoleix els 408 CV de potència.

El preu, tractant-se d'un SUV mitjà, és notablement car i les males xifres és gairebé segur que deriven d'allà. Els 30.000 euros de la versió d'accés semblen massa en un moment en què el mercat presenta interessants opcions que són molt més barates. És el cas del Ford Kuga, el Kia Picanto o el Renault Arkana. A Volvo, haurien de pensar en noves ofertes.