Un dels principals factors que ha portat Volkswagen a ser una de les marques més venudes a Espanya i a Europa els últims anys és que és una marca que es queda a mig camí entre les generalistes i les prèmium. Els alemanys dissenyen i fabriquen models que són en un esglaó per sobre de la gran majoria dels seus rivals generalistes però també un esglaó per sota de marques com Mercedes, Audi o BMW.

Aquest terreny intermedi és un molt bon terreny de joc, entre altres coses perquè permet que siguin molts els que sí que estan disposats a fer un esforç econòmic per fer-se amb algun dels seus models sense que aquest esforç sigui tan evident com el que haurien de fer per anar cap a un de les tres marques prèmium alemanyes.

 

De fet, tan sols fa falta veure les llistes de vendes del que portem de curs per adonar-se que la gran majoria dels models que acumulen més xifres dins del catàleg de Volkswagen a Espanya són els models més bàsics, entre ells el Volkswagen T-Roc, el T-Cros, el Polo o el Taigo.

El Volkswagen Touareg és un SUV molt top, però s'apropa massa en preu a les marques prèmium

Si bé és cert que aquesta estratègia comercial ha ajudat molt la marca alemanya a aconseguir molt bones xifres de vendes, també provoca que siguin alguns els models que es quedin fora d'aquesta selecció per part de molts dels que sí que estan disposats a fer un esforç econòmic.

Un d'ells és precisament el millor SUV de la marca alemanya, el Volkswagen Touareg, un SUV de grans dimensions que no té res a envejar als seus rivals prèmium però que, com bé saben els que estan interessats en aquest tipus de models, té un preu que s'apropa perillosament els de models de marques com BMW, Audi o Mercedes.

De fet, tal com podem veure en quecochemecompro.es, la versió més bàsica d'aquest model amb el seu motor dièsel de 231 cavalls té un preu de partida just per sota dels 70.000 €. D'altra banda, la versió híbrida endollable d'aquest Touareg, segurament una de les més recomanables si realment volem anar a buscar aquest model, té un preu de partida que s'apropa als 90.000 €.

És més que evident que els dos casos estem davant de models molt top. De fet és el model amb aquesta carrosseria millor dotat en tots els sentits de la marca alemanya. El problema és que, com bé saben en Volkswagen, i allà són les xifres de vendes dels últims anys a Espanya i a Europa per demostrar-lo, els que estan disposats a gastar-se una quantitat tan alta de diners prefereixen fer-ho per models amb un estatus de categoria més important dins del mercat com són els de les tres marques prèmium alemanyes.