DeLorean torna, des del passat, i amb vocació de futur. La seva particular ben plantada, l'Alpha 5, es presenta al mercat com a targeta de presentació per ressorgir. Aspiren, fins i tot, a fer ombra a models tan prestigiosos com el Porsche Taycan. El seu objectiu: demostrar que hi ha vida més enllà del DMC-12 que va dissenyar Giugiaro i va conduir Marty McFly

L'Alpha 5, com no, és 100% elèctric i és la peça clau d'un pla estratègic. El responsable és Joost de Vries, d'antic fet servir de Tesla i Karma Automotive i actual CEO de la històrica firma DeLorean.

delorean alpha 5

Fidel a l'herència

Malgrat ser un vehicle diferent al vell DMC-12, l'Alpha 5 inclou elements que recordaran molt a l'antic model.

Del disseny s'ha encarregat Italdesing, firma dirigida per Giorgietto Giugiaro . Visualment, destaquen el singular para-xocs, els estilitzats grups òptics posteriors i davanters i el sistema d'obertura de portes. De nou, DeLorean opta per les ales de papallona, com en DMC-12. La marca ha previst, a més, una edició limitada de 88 unitats que recordarà la saga Retorn al Futur.

Llançament el 2024

Sobre la data de llançament, se sap poc: la marca es limita a anunciar que serà "en algun moment de 2024". Alhora, donen per feta una presentació aquest mes d'agost en Pebble Beach (Califòrnia). Per al futur, De Vries, CEO de DeLorean, dona per fet que arribaran més models. El primer serà un cupè V8 de gasolina i el segon, una berlina elèctrica. Finalment, planegen també un SUV esportiu Prèmium propulsat mitjançant hidrogen. Del condensador de 'fluzo', això sí, encara no han dit res de moment, però temps al temps. Sigui com fos, DeLorean ha tornat per quedar-se i convertir-se en un referent de luxe i estil sobre quatre rodes. En Porsche tremolen ja i es pregunten què han d'incorporar perquè la nova generació del Porsche Taycan pugui batre's amb l'Alpha 5 en igualtat de condicions.