Del nou Mitsubishi ASX sabem que es presentarà al Saló de l'Automòbil de París d'aquest any, que es fabricarà a Espanya, que estarà basat en el Renault Captur i que arribarà als concessionaris durant l'any 2023. Tanmateix, de l'anterior model, que porta més d'un any sense fabricar-se, sabem molt més i és d'esperar que, encara que hi hagi canvis, la nova generació hereti algun element de l'anterior. Repassarem les seves principals virtuts i el seu defecte més gran, si és que es pot considerar com a tal.
Les virtuts d'un gran cotxe
L'ASX és un SUV mitjà de 4,29 metres que disposava de 406 litres de maleter i era, en realitat i tret de pel seu aspecte exterior i algun detall, pràcticament idèntic al Nissan Qashqai i el Renault Kadjar, els altres dos SUV mitjans que, quan es comercialitzava l'ASX, posava a disposició de la seva clientela l'aliança Renault-Nissan Mitsubishi. Entre les seves virtuts; es pot citar el seu audaç disseny, la tradició off-road de la marca Mitsubishi, la seva habitabilitat, la possibilitat d'incorporar tracció total que brindava i el seu competitiu preu, ja que s'accedia a la versió d'accés a canvi de poc més de 18.000 euros.
Algun defecte?
Com a desavantatge menor, si és que es pot considerar així, es pot dir que l'ASX és, en general, molt equilibrat, el que significa q1ue no destaca especialment en res. Es tracta d'un cotxe polivalent i això, a qui busca un tot terreny pur o un SUV amb plena vocació familiar, podria no agradar-li. A més, oferia només una motorització: un 2.0 de gasolina amb 150 CV. Suficient per a gairebé tot, però poc per a algunes coses. Per si mateix, era un gran cotxe i, per això, va deixar un huevco notable que, ara, Mitsubishi vol cobrir amb una nova versió que es fabricarà a Valladolid, a les instal·lacions de l'antiga FASA.