A diferència del que passava fa ja molts anys, quan cadascun dels fabricants d'automòbils tenia els seus propis recursos, la seva pròpia tecnologia i els seus propis centres de producció, avui dia són molt poques les marques que continuen anant per lliure.

Els gegants de l'automoció són els que dominen ara el segment, amb grans grups com el Grup Volkswagen, Stellantis, el Grup Renault o Saic Motors, entre molts d'altres.

Grups en els quals les aliances entre les diferents marques les acaben afavorint (normalment) totes elles, entre altres coses perquè, en compartir tecnologia, recursos i fàbriques, el cost de desenvolupament i fabricació dels seus models és menor i, per tant, els seus beneficis són al seu torn més grans.

En el cas de Mitsubishi, la marca japonesa forma part de l'anomenada Aliança, un acord amb Nissan i Renault. Un acord que és el responsable que la marca japonesa hagi canviat d'opinió i d'estratègia de cara al mercat europeu.

 

I és que, si fa anys es donava per fet que les baixes vendes de Mitsubishi acabarien derivant a la sortida de la marca del nostre mercat, ara, amb l'aliança amb Nissan i Renault, els japonesos ja tenen dos models a la vista per impulsar les seves vendes a Europa en els propers anys.

El nou Mitsubishi Colt seran un clon del Renault Clio, un dels top vendes a Espanya i a Europa

En concret no són d'altres que les noves generacions de l'ASX i del Colt. En els dos casos la idea és la mateixa, com bé saben els que sempre són molt atents a les novetats de la marca del Japó: clonar dos dels models més reeixits de Renault a Europa.

En el cas de l'ASX, l'elegit per a la prendre com a base de cara a la nova generació és el Renault Captur, un SUV de mida compacta que no deixa de créixer en vendes al vell continent. Un model que, com bé podem veure en la recreació d'Avarvarii, recorda molt al SUV francès.

En el cas del Colt, Mitsubishi ha vist en el Clio una molt bona base. Al cap i a la fi, saben a la marca japonesa que el model francès és un dels top vendes a nivell europeu, pel que no s'han volgut arriscar en aquest sentit.

 

Si bé ha estat la pròpia marca la que ha publicat una imatge en la qual es veu un avançament del nou Colt, ha estat el mig rus kolesa.ru el que ha publicat a les seves xarxes socials una recreació de com podria ser el nou Colt basant-se en la imatge publicada per la marca així com en el fet que ja se sàpiga que la base del nou model serà la del Clio.

Amb petits canvis en la part davantera i en la part posterior, el nou Colt, que hauria d'arribar el 2023, serà, juntament amb el nou ASX, una de les millors armes de la marca japonesa per intentar guanyar pes en un mercat que, sens dubte, no juga molt al seu favor.