Mitsubishi és un fabricant que, a diferència del que passa amb altres marques japoneses, especialment Toyota, no és que pugui presumir precisament de tenir una enorme quota de mercat a les carreteres espanyoles. En aquest sentit, es pot destacar que l'oferta del fabricant del Japó al nostre país és molt curta, amb molt pocs models.

És per això que el fabricant japonès ha dut a terme en els últims temps una estratègia interessant, que passa per, gràcies a l'acord que té amb Renault, llançar al mercat dos models que no deixen de ser dues còpies exactes de dos dels models més venuts de la marca francesa.

 

D'una banda, el Mitsubishi Colt, que no deixa de ser un Clio amb el logo de la marca japonesa al frontal i, per un altre, l'ASX, la rèplica del Captur també amb el logo de Mitsubishi al frontal. Una estratègia que evidentment li surt molt més barata quant a costos de fabricació de la marca japonesa però que falta veure fins a quin punt és efectiu o no al nostre mercat.

El Mitsubishi ASX PHEV, una opció interessant

Dels dos models, segurament el més interessant és l'ASX, entre altres coses perquè, com passa amb el Renault, aquest SUV de mida urbana té una versió híbrida endollable que passa per ser un dels 10 models amb aquest tipus de motor més barats al nostre país.

El seu preu de partida supera els 30.000 €, però comptant amb els ajuts del pla del govern que busca incentivar la venda de cotxes amb etiqueta ZERO, és a dir, cotxes elèctrics i cotxes amb motor híbrid endollable, el seu preu de partida s'acaba quedant per sota dels 25.000 €.

 

Evidentment el millor argument de venda d'aquesta versió és la seva mecànica, un motor que, més enllà que li permeti gaudir dels avantatges d'aquesta etiqueta, li permet tenir més de 40 km d'autonomia en manera 100 × 100 elèctric, és a dir, és un model que pot recórrer les distàncies diàries en manera elèctrica i, alhora, tenir un motor de combustió que li permet afrontar llargs viatges a la carretera hi ha altre que està sense cap tipus de problema.

A més, aquest motor tan sols es pot configurar amb els acabats superiors de la gamma, pel que arriba molt ben dotat de sèrie també a nivell d'equipament.