No és que sigui cap secret que perquè una marca triomfi en un mercat tan disputat com és l'espanyol es deuen dona una sèrie de factors d'obligat compliment. El primer i més lògic és que els models de la marca en qüestió siguin model que compten amb un disseny atractiu, una qualitat mitjana i un preu popular o que sigui a la mitjana del seu segment.
Tanmateix, més enllà dels models particulars de cada catàleg, un dels punts forts de les marques més venudes a Espanya, entre elles Toyota, Kia, Peugeot o Seat, entre d'altres, és que tenen una varietat de models que provoca que tinguin almenys un representant en cada un dels segments clau.
No és el cas de Mitsubishi, una marca que porta moltes dècades venent els seus cotxes a Espanya però que en l'últims anys ha optat per tenir un paper molt menor al nostre mercat i centrar-se en d'altres.
Tanmateix, gràcies a l'aliança que han format els japonesos amb Nissan i amb Renault, Mitsubishi sap que té ara una molt bona oportunitat de créixer com a fabricant a Espanya.
El nou Mitsubishi Colt arribés basat en el Renault Clio
I per a això ja està treballant en una sèrie de models que, això sí, no els donaran molts problemes ni mals de cap a nivell de disseny i fabricació. Entre altres coses perquè són models que estaran basat en dos dels top vendes de Renault a Europa.
D'una banda, el nou ASX, un SUV compacte que, com bé podem veure en les imatges, prendrà com basi en tots els sentits al Captur. Amb uns petits canvis en el seu disseny, aquest model serà la versió japonesa del popular model francès, amb el que evidentment compartirà tota la seva tecnologia així com línies de fabricació, pel que els costos seran molt menors que si Mitsubishi el fabriqués per si sola.
Però ull perquè, en paral·lel al nou ASX, a Mitsubishi ja treballen també en un nou utilitari que substituirà al Spacestar i que recuperarà la nomenclatura de Colt, un model que va triomfar al nostre país a finals dels anys 90 i que apunta a ser un dels èxits dels japonesos en els propers anys.
Entre altres coses perquè, com passarà amb l'ASX i el Captur, en aquest cas serà el Clio el que serveixi com a base del nou Colt, per la qual cosa, més enllà de petits canvis en el seu disseny, Mitsubishi ja tindrà una base molt sòlida amb què treballar. I és que és important recordar que el Clio és un dels models més venuts a Europa, pel que una adaptació nipona d'aquest model sembla una idea més que interessant.
Amb opcions electrificades, aquest nou Colt arribarà a Europa el 2023, i apunta a ser un model que, tenint en compte sempre la quota de mercat de la marca japonesa, segur que l'ajudarà a sumar vendes a Espanya.