El Mitsubishi Colt, nascut el 1962, torna a estar d'estrena amb la seva gamma 2025, implicant canvis significatius. Continua sent un Renault Clio amb un altre logo, però la firma ha reestructurat la gamma. Aquesta nova versió de l'utilitari japonès ha reduït el nombre de versions disponibles, eliminant-ne algunes que anteriorment exercien un paper clau. Aquestes retallades no només afecten la diversitat de l'oferta, sinó que també han elevat notablement el preu de sortida del model, complicant la seva competència en el segment B, on rivals com el Peugeot 208 o el mateix Clio tenen una forta presència.
El nou Mitsubishi Colt 2025 ja està disponible als concessionaris espanyols, amb preus més elevats que els seus predecessors. Malgrat aquests increments, l'estructura de la gamma Colt es manté inalterada, amb els acabats Motion, Kaiteki i Kaiteki+. Tanmateix, l'acabat més alt, Kaiteki+, s'ofereix ara exclusivament amb la motorització híbrida autorecarregable (HEV). Repassarem l'equipament de sèrie de cada un d'aquests nivells.
La gamma del Mitsubishi Colt es renova
L'acabat Motion inclou múltiples coixins de seguretat, llantes d'acer de 15 polzades amb tapaboques, fars Full LED, llums LED per a la conducció diürna, encesa automàtica de llums i sensor de pluja, miralls retrovisors exteriors ajustables i calefactables, quadre d'instruments digital de 7 polzades, sistema d'info-entreteniment SDA amb pantalla tàctil de 7 polzades compatible amb Android Auto i Apple CarPlay, Bluetooth, ràdio digital, connexió USB, climatitzador automàtic, alçavidres elèctrics, carregador sense fil per a telèfons mòbils, sistema d'accés i engegada sense clau, tancament centralitzat amb comandament a distància, seient del conductor ajustable en altura, volant multifunció ajustable en altura i profunditat, sensors d'aparcament davanters i posteriors, càmera de visió posterior, sistema de mitigació de col·lisió frontal amb detecció de vianants, alerta de sortida de carril, assistent d'arrencada en costa, control de creuer i limitador de velocitat, reconeixement de senyals de circulació, control de pressió de pneumàtics i sistema de trucada d'emergència e-Call.
L'acabat Kaiteki agrega llantes d'aliatge de 16 polzades, sistema automàtic d'activació de llums de carretera, mirall retrovisor interior amb funció antienlluernament, control de creuer adaptatiu, detecció d'angle mort i tapisseria mixta de tela i cuir sintètic. El Kaiteki+, reservat només per a la versió híbrida, inclou llantes d'aliatge de 17 polzades, vidres posteriors enfosquits, fre de mà elèctric amb funció Auto-Hold, quadre d'instruments digital de 10 polzades, sistema d'info-entreteniment SDA amb pantalla tàctil de 9,3 polzades, navegador, equip de so BOSE, cambra de visió 360a, sistema Easy Park Assist d'assistència d'aparcament automàtic, seients davanters calefactables, volant multifunció folrat en cuir sintètic i calefactable, alerta de trànsit posterior i selector de maneres de conducció.
Tres acabats i dues versions mecàniques, amb preus que comencen en 19.300 euros
Quant a les motoritzacions, Mitsubishi ha retirat el motor de gasolina de 1.0 litres MPI de 65 CV, que era l'opció més accessible, mantenint ara només dues mecàniques: un motor de gasolina 1.0 litres turbo de 90 CV amb caixa de canvis manual de sis velocitats i la versió híbrida autorecarregable de 145 CV, que és l'única amb canvi automàtic i el distintiu ambiental ECO de la DGT. Aquest últim ofereix avantatges significatius en termes de mobilitat urbana.
L'acabat Motion està disponible exclusivament amb el motor 100T 90 CV per un preu inicial de 19.300 €. El Kaiteki s'ofereix amb ambdues motoritzacions, per 21.300 € i 27.500 € respectivament, mentre que el Kaiteki+, reservat únicament per a la versió híbrida HEV 145 CV, té un preu de partida de 29.700 €.