Hi ha cotxes pels quals no passen els anys; com per exemple el Toyota Corolla, que encara ven el seu malgrat la caiguda que registra aquest mes; i n'hi ha d'altres pels que sí. Un dels quals ho demostra és el Seat Eivissa, que ha venut durant el mes de juny 398 unitats menys de les que va vendre al maig i es veu abocat a la 16a plaça del Top 100 de cotxes més venuts. Al maig, va ser el novè cotxe més venut amb 1.846 unitats.
Va seduir a menys de 1.500 persones
Durant el sisè mes d'aquest 2022, el Seat Eivissa només ha estat capaç de seduir 1.448 conductors i conductores. Si ens fixem en els cotxes del seu segment, altres utilitaris com el Peugeot 208 i el Dàcia Sandero li superen àmpliament en vendes i, el que és molt pitjor, el Seat Arona ven gairebé 500 unitats més malgrat la patacada que s'ha pegat aquest mes de juny.
Pocs arguments
El problema del Seat Eivissa és que costa molt per al poc que ofereix: un utilitari de poc més de quatre metres de llarg amb un maleter de 355 litres no pot costar 17.000 euros, ja que aquest és el seu preu oficial. És cert que la marca presenta aquest mes de juny, segons el portal quecochemecompro.com, una oferta que permet emportar-se a casa la versió d'accés per 13.990 euros, però segueixen sent car. El Dàcia Sandero no arriba a 13.000 i el Seat Arona, que és un Seat Eivissa sobreelevat amb més maleter i un habitacle més ben aprofitat, no passa dels 17.000 euros. Seat ha de reflexionar.