Hi ha vida més enllà dels SUV i, part d'ella, és interessant, seductora i solvent. D'aquesta esfera, sovint oblidada, forma un cotxe honest, eficaç i econòmic que arriba des de Centreeuropa, en concret des de la República Txeca, el país on s'ubica Skoda. Parlem, per descomptat, del Skoda Scala.

Skoda Scala
Skoda Scala

Un compacte amb tot el necessari

El Skoda Scala és un compacte de 4,35 metres que, malgrat el seu ajustat preu de 16.600 euros segons l'oferta que recull aquest mes el portal quecochemecompro.com, supera en mida a altres cotxes del segment com el Seat Lleó. En concret, mentre el compacte espanyol es queda a 4,26 metres, el txec s'allarga fins als 4.35 esmentats, la qual cosa li permet disposar d'un maleter major: mentre el Skoda Scala ofereix 467 litres, el Seat Lleó es queda en 380. El Skoda Sclaa arriba amb molt equipament de sèrie i inclou, entre altres elements, climatitzador de dues zones, sostre panoràmic, seients tèrmics, fars Full LED, accés i arrencada sense clau, contraporta darrere automàtic, assistent a l'aparcament automàtic, detector d'objectes en angle mort, alerta de canvi de carril i control de creuer adaptatiu.

Motors bifuel

En la seva versió d'accés, el Skoda Scala equipa un propulsor de gasolina amb 95 CV que consumi 5 litres cada 100 km. Per a qui necessiti més potència, hi ha versions amb 110 i 150 CV. Resulten especialment interessants les versió bifuel, que assoleix els 90 CV i permet lluir l'etiqueta ECO.