Els Toyota C-HR, Yaris, RAV4 i Yaris Cross en venen més que ell, però allà segueix i és un emblema: la marca japonesa va començar a fabricar-lo l'any 1951 i encara que la versió actual té molt poc a veure amb la primera en el tècnic i el mecànic, l'esperit és el mateix: parlem del Toyota Land Cruiser.

Toyota Land Cruiser

Tot un mite

Pocs cotxes hi ha al món que, encara que amb canvis, continuïn fabricant-se després de més de 70 anys i, a sobre, mantinguin xifres de vendes acceptables. El Toyota Land Cruiser és un d'ells i, encara que no és ni especialment barat ni singularment eficient, ha aconseguit col·locar més unitats durant el primer trimestre d'aquest 2022 que el Seat Tarraco. En concret, 520 conductors i conductores es van rendir davant del venerable Toyota Land Cruiser i només 360 van caure davant dels atractius, que els té, del Seat Tarraco.

Un vehicle memorable

El Toyota Land Cruiser no és un SUV ni un tot camí: és un tot terreny que, en la seva versió d'accés, disposa de tres portes i 4,56 metres de llarg. El seu maleter assoleix els 390 litres i, per a qui ho prefereixi, hi ha també una versió de cinc portes que mesura gairebé cinc metres i disposa de 640 litres de maleter. El motor que munta és un dièsel de 204 CV de potència amb canvi de sis relacions i tracció total. La seva velocitat màxima és de 175 quilòmetres i s'empassa 9,2 litres cada 100 km. Si vols saber preus, allà van: la versió més econòmica costa 47.850 euros i és la de tres portes. Si vols cinc portes, hauràs d'abonar 51.650 euros si tries la versió d'accés. El top de gamma, surt per 83.951 euros.