El Ford Focus és un clàssic del mercat nacional, però passa moments complicats. De fet, la marca reduirà, segons informen fonts expertes, la producció d'aquest model. Pel que sembla, el veterà model no acaba de formar part de l'estratègia d'electrificació de la marca. La intenció dels americans és organitzar la seva gamma en dues famílies: Ford Model i per als elèctrics i Ford Blue per als cotxes de combustió. Ningú no té gaire clar on quedarà el Focus.

Ford Focus

Primer elèctric de la marca


Ford pretén llançar al mercat el seu primer cotxe elèctric el 2023 perquè, altrament, quedaria molt retardada en relació amb una competència que porta enganxada a les bateries de liti fa mesos. En aquest context, ni tan sols la recent renovació de la qual el Ford Focus ha estat objecte no garanteix la continuïtat d'un model que només ha venut 27.151 unitats als mercats europeus durant el mes d'abril.

Dràstica reducció de vendes

La xifra facilitada suposa que les vendes del Ford Focus han baixat gairebé un 30% en un any i, per això, a l'agost, es reduirà la producció del model, que es fabrica en la planta alemanya de Saarlouis, al Sarre. La minvada a la producció té a veure amb la necessitat: fa falta capacitat per produir el Model E si el que es vol és que arribi als concessionaris el 2023.
De moment, el Ford Focus, acabat d'actualitzar i amb motors més eficients fins i tot del que la marca acostuma, afegeix aquest mes de juny un preu imbatible a la seva llarga llista d'avantatges. La versió dièsel equipa un Ecoblue de 1.0 i 120 CV i la de gasolina, un Ecoboost de 125 CV també 1.0. El ventall de possibilitats es completa amb dues versions MHEV, una de 125 CV i una altra de 155 CV.