Si parlem de cotxes elèctrics, el Nissan Leaf és una referència clau. Amb 12 anys d'història a la seva esquena, aquest hatchback és un històric de l'electrificació, però sembla que té poc futur: la revista Automotive News informava aquest mateix estiu que Nissan sembla voler posar fi a la vida comercial d'aquest cotxe.
Menys de 200.000 unitats venudes en tota la seva història
Encara que del Nissan Leaf s'ha escrit moltíssim i parlat encara més, no s'ha venut prou. En dotze anys, només 175.000 persones hi han estats conquerides per les formes esveltes d'aquest compacte que ha estat i és bandera del compromís de Nissan amb la revolució verda. De fet, tant és així que el Nissan Leaf ha servit per electrificar parcs mòbils públics diversos, entre ells el de diverses policies, algunes de fins i tot espanyoles com la Foral de Navarra. El resultat ha estat desigual i l'escassa autonomia del cotxe (no passa dels 350 quilòmetres) ha generat situacions enutjoses per als agents i profitoses per als delinqüents. Sortosament, no hi ha versió familiar del vehicle i ningú no ha tingut la pelegrina idea d'utilitzarlo com a ambulància.
En Nissan, callen
En Nissan, com sempre fan les grans marques, ni confirmen ni desmenteixen, però aquest mutisme fa veure que suceeix alguna cosa. Caldrà ser ràpid, doncs, si volem que al nostre garatge dormi un Nissan Leaf.