El Seat León en la seva versió híbrida endollable és una de les millors opcions del compacte de la marca espanyola i també en el seu segment. Un model que barreja el millor dels models de combustió interna i els elèctrics. I que compta amb l'últim en tecnologia del fabricant amb seu a Martorell.
No obstant això, el Seat León e-Hybrid té a un dur enemic a casa. No és millor en mecànica o equipament, però sí que és molt més barat. Perquè mentre el León e-Hybrid té un preu de 37.350 euros sense els ajuts del Pla MOVES III, tal com assenyala el web especialitzat quecochemecompro.com, el seu rival, el León convencional, està disponible des de 22.990 euros. I encara que no està electrificat i se li pressuposa un nivell inferior al Seat Lleó PHEV, és una excel·lent opció per als qui busquen un compacte i no volen gastar massa diners.
Menys potent i menys eficient, però molt ben equipat i molt més barat
Aquest León no ofereix els 204 CV que sí que atorga la versió PHEV. I la seva eficiència també és inferior. Però no queda curt en res. De fet, el supera en capacitat de càrrega. El Seat León convencional ofereix 380 litres de càrrega al maleter, mentre que l'e-Hybrid es queda en 270 litres en haver d'allotjar la bateria.
En l'apartat mecànic el León convencional munta sota el capó un motor de quatre cilindres de gasolina 1.0 TSI que desenvolupa 110 CV de potència i 200 Nm de parell màxim. Està associat a un canvi de marxes manual de 6 relacions i a un sistema de tracció davantera. Amb aquest bloc assoleix els 197 km/h i accelera el 0 a 100 km/h en 10,9 segons, i tot això acompanyat d'una despesa mitjana de 5,4 litres cada 100 km, segons el cicle WLTP.
I atenció a l'equipament. La versió més barata del León inclou l'acabat Style XS. I compte amb una important dotació amb:
- Alçavidres elèctrics amb interruptor confort i limitador de força
- Altaveus, davant i darrere
- Receptor de ràdio digital
- Fre d'estacionament
- Ràdio Media System, pantalla tàctil de 20,9 cm (8,25)
- Regulador de velocitat plus limitador de velocitat
- Coixí de seguretat al costat del conductor i de l'acompanyant, sense coixí de seguretat de genoll, amb desactivació per a costat de l'acompanyant
- Coixí de seguretat lateral davant, amb coixí de seguretat per al cap i coixí de seguretat d'interacció davant
- Control de pressió dels pneumàtics
- Detector de fatiga
- Fars principals LED
- Assistent de manteniment de carril
- Front Assist amb funció d'avís i frenada per a vehicles, vianants i bicicletes
- Bloqueig del diferencial (XDS) assistent de tracció dinàmica
- Tancament centralitzat "Keyless-Go" sense tancament de seguretat
- Volant multifunció esportiu en cuir
- Climatronic (1 zona)
- Preparació per a telèfon mòbil
- Retrovisor exterior amb ajustament elèctric/tèrmic per separat