Són molts els motius pels quals Seat, a diferència del que va passar fa ja molts anys, no té avui dia la quota de mercat que tenia a Espanya. Evidentment el fabricant espanyol ha vist com marques com Toyota, Kia o Hyundai han fet un important pas endavant els últims temps i, per tant, es posicionen ara conduccions molt més atractives en tots els segments.
Tanmateix, un dels motius que expliquen la caiguda del fabricant espanyols que, a diferència de la gran majoria de marques amb molt pes al nostre mercat, s'obtenen una oferta de productes molt curta. Tal com podem veure en el configuradors de la marca, són tan sols sis els cotxes que té la venda sigui, i un d'ells és la versió familiar del Seat León, per la qual cosa en realitat són realment cinc de Seat a la venda avui dia a Espanya: Ibiza, Arona, León (també amb versió ST), Ateca i Tarraco.
Cada un d'ells va dirigit a un target diferent i té, per tant, una quota de mercat diferent. De tots ells el més venut és l'Arona, el model que va acabar l'any passat com el top vendes a Espanya i que aquest any, tret que passi alguna cosa extraordinària aquest últim mes d'any, acabarà com a tercer model més venut a les nostres carreteres.
El Seat Tarraco, una aposta fallida de la marca
Tant l'Ibiza com l'Ateca i a León, si bé és cert que no poden presumir precisament a ser dels més venuts, sí que tenen una quota de mercat interessant, especialment els dos primers. Però un dels principals problemes per a la marca és que és precisament el seu model més ben dotats en tots els sentits, el Tarraco, el que no ha complert les expectatives.
El fabricant es van esperar a veure com anaven les vendes de l'Ateca i de l'Arona abans de posar-se en el segment dels SUV de grans dimensions, un segment que sabien que anava a ser complicat però el que tenien certes expectatives. Tanmateix, però que aquest model no es troba ara menteixo dels 100 models més venuts a Espanya evidència que ha estat l'aposta fallida per part de Seat.
Per molt que sigui un model que, en el seu segment, pot presumir de tenir una excel·lent relació qualitat preu, és un tipus de model que, com va passar en el seu temps amb els monovolums, té una quota de mercat molt menor al nostre país, per això amb prou feines es venen versions del Tarraco. Un model que, com bé apunten des de l'entorn de Seat, no té precisament garantida una segona generació.