No és que sigui precisament cap secret que, a diferència del que passava fa tot just uns anys, les marques xineses estan desembarcant en els últims temps a les carreteres del vell continent amb propostes de models elèctrics low-cost amb els que estan posant potes enlaire al mercat i contra els quals les marques europees no poden competir a nivell de preu.

Bons exemples d'ells són alguns models de MG així com de BYD, un fabricant que ha començat la seva expansió a les carreteres europees i que apunta a convertir-se en una de les autèntiques referències entre aquells que busquin un elèctric de baix cost.

No és casualitat llavors que grans marques europees ja hagin alçat la veu demanant que, entre altres coses, aquest tipus de fabricants que fabriquen a la Xina i que aconsegueixen així poder tenir un preu final molt més baix que el de marques europees que fabriquen a Europa no comptin amb els ajuts i els incentius a la compra de models 100 × 100 d'elèctrics, entre altres coses perquè són models amb qui no poden competir.

Stellantis mou fitxa amb els elèctrics low cost

Però es pot també tenir en compte que, conscients que per molt que demanin certs ajuts a la Unió Europea les marques s'han de buscar la vida pel seu compte, no ha estat cap altre que Stellantis, el segon grup europeu amb més quota de mercat després de Volkswagen, el que ja mogut fitxa en una operació que sembla més que encertada.

I és que el gegant europeu ha arribat a un acord amb la marca xinesa Leapmotor. Així, Stellantis farà una inversió de 1.500 milions d'euros per adquirir una participació del 20% en l'empresa matriu de Leapmotor. L'aliança d'empreses portarà el nom de Leapmotor International i serà sota el control majoritari de Stellantis, amb una participació del 51%.

 

D'aquesta forma, aquesta col·laboració entre Stellantis i Leapmotor tindrà com a conseqüència d'una aliança d'empreses establerta als Països Baixos, l'objectiu principal dels quals serà l'exportació i venda dels vehicles Leapmotor fora de la Xina. És més, apunten des de Stellantis que l'objectiu de l'aliança d'empreses és aconseguir 500.000 vendes fora de la Xina per a l'any 2030.

Evidentment aquests nous models elèctrics low-cost s'hauran d'adaptar a les normatives de seguretat europees, però es pot tenir en compte que aquest fabricant ven al mercat xinès un petit elèctric per sota dels 11.000 €, un model que podria convertir-se, una vegada arribar a Europa de la mà d'aquesta nova associació, en l'elèctric més barat que es vengui a Europa.