El mercat dels cotxes 100 × 100 d'elèctrics no està tenint l'èxit que molts esperaven fa tot just uns anys. És més, en els últims mesos les vendes dels cotxes elèctrics han caigut de forma notable a Europa, especialment a Alemanya on el govern va decidir retirar els ajuts a la compra d'aquest tipus de cotxes fa uns mesos.

Tanmateix, que la seva implantació està sent molt més lenta del que molts esperaven no significa que les marques més potents a nivell europeu no tinguin gaire clar que els elèctrics continuen sent la peça clau en el futur. En aquest sentit, tan sols fa falta veure algunes de les últimes proposades de marques, Citroën, Renault, Peugeot o de marques com Dacia o MG per adonar-se que la batalla pels cotxes elèctrics barats ja s'està cuinant.

 

Una batalla, una guerra, en la qual el grup Volkswagen vol ser determinant. És més, ja se sap que el grup alemany vol convertir-se en un dels principals grups a l'hora d'aconseguir bones quotes de mercat amb cotxes elèctrics barats, en aquest cas per sota dels 25.000 €.

Els plans de Volkswagen per posar en un compromís les low cost

El principal objectiu d'aquesta marca passaport intentar frenar l'auge de les vendes dels cotxes elèctrics barats que arriben des de la Xina així com de marques com Dacia o Citroën, que en els últims temps han fet un pas endavant important en aquest sentit.

És per això que, tot i que encara falten molts detalls per conèixer, ja se sap que el grup Volkswagen posarà a la venda en els propers anys quatre models 100 × 100 elèctrics que es quedaran per sota dels 25.000 € i fins i tot un model que, si es compleixen les previsions, es quedaria per sota dels 20.000 €, preus en tots els casos que no compten a més amb els ajuts del govern, per la qual cosa podrien convertir-se en models realment molt atractius per preu.

 

Sí que se sap que la marca està treballant en dos utilitaris 100 × 100 d'elèctrics, un que arriba de la mà de Volkswagen i un altre que arribés de la mà de Cupra, el ID.2 i l'Urban Rebel, dos SUV urbans, el Skoda Epiq i un altre model de Volkswagen del qual encara no se sap el seu nom, i un cinquè elèctric en aquest cas un model que apunta a ser encara més urbà i amb un preu molt baix.

Ja se sap a més que els quatre models del Grup Volkswagen posarà la venda entre 2025 i els 2027 per sota dels 25.000 € es fabricaran a més a Espanya, un argument més al seu favor per convertir-se en un model que li robi vendes a Dacia, MG i companyia.