En Citroën i Peugeot; dues de les marques que integraven l'antic grup PSA, avui parteix de Stellantis; se'ls ha posat al cap recuperar una antiga tipologia de vehicle, la berlina fastback, adaptant-la a aquesta època convulsa de suspensions sobreelevades. Per a això, han dissenyat diferents vehicles com el Peugeot 408 o els Citroën C4 X i el que avui ens ocupa, el Citroën C5 X. Són, tots ells, cotxes diferents, amb acusada personalitat i dissenyats per obrir camins en un mercat cada vegada més complex. El problema és que el C5 X no s'acaba d'enlairar.
Fora del Top 100
El juny, mes que acaba de concloure, aquest singular vehicle de la marca francesa no es cola al Top 100 de vendes i no és el primer mes en què això succeeix. Aquesta circumstància és un problema, ja que Citroën pretenia convertir aquest model en el seu nuveo vaixell insígnia i fer d'ell una alternativa elegant, de qualitat i singular a la dictadura dels SUV. No entrar al Top 100 de juny suposa, en concret, no haver venut ni si més no 216 unitats, que són les que ha aconseguit col·locar durant el sisè mes de 2022 el Volvo XC 40 amb la seva oferta de 30.000 euros per a la versió d'accés.
Una proposta interessant
El Citroën C5 X és, tanmateix, un gran cotxe que uneix les virtuts d'un familiar, un tot camí i una berlina clàssica sense ser completament cap de les tres coses. La versió d'accés a aquest cotxe de 4,8 metres de llarg surt per 33.050 euros i compta, com tota la gamma del model, amb un espai habitable enorme, un maleter de 545 litres que es redueix als 485 en les versions híbrides.
El vehicle incorpora també totes les opcions d'infoentreteniment, compta amb comandaments físics per a la climatització i disposa de dues generoses pantalles: una per al sistema multimèdia i una altra per a la instrumentació.
De connectivitat, evidentment, va sobrat. El seu consum, donades la seva dimensions, tampoc no és exagerat i no passa dels 6 litres per cada 100 km a cap de les dues versions de gasolina (180 CV i 130 CV) que estan disponibles. Malgrat les dimensions del vehicle, no hi ha versió dièsel, però sí que s'ofereix motorització PHEV de 225 cavalls a partir de 39.100 euros. El cotxe, per línia i vocació, arriba a recordar aquell espectacular Citroën CV dels 70 i els 80. Per ser un èxit, aquell cotxe va necessitar temps. Segurament, el C5 X necessita el mateix. Bo, temps i, també, alguna oferta més substanciosa.