Des que Nissan va aterrar a Espanya a primers dels 80 i es va fer amb el control del 55% de les accions de Motor Ibèrica, la propietària de la marca Ebre, la marca japonesa ha estat sinònim de cotxes eficaços, solvents i de preu equilibrat. Models com el Patrol, al seu dia, o el Qashqai i el Juke avui, ho demostren; però la marca japonesa ofereix també un altre tipus de cotxes. Un d'ells, disponible en els concessionaris i tallers autoritzats de la marca, costa més que un Porsche 911. Ens referim al Nissan GT-R.
Quant costa el Nissan GT-R i com és?
El Nissan GT-R és un cupè de 4,67 metres de llarg amb un maleter de 315 litres que es presenta amb dues possibles motoritzacions: un V6 de 3.8 litres amb 570 CV o un V6 de 3.8 litres amb 600 CV. Les dues versions consumeixen el mateix: 14 litres cada 100 quilòmetres. Segons el portal d'ofertes quecochemecompro.com, el Nissan GT-R està disponible a partir de 117.200 euros. El Porsche 911 costa una mica més: la versió d'accés surt, també segons el portal quecochemecompro.com, per 122.002 euros. És, certament, menys potent que el Nissan Gt-R, ja que només ofereix 385 CV. Un Porsche 911 amb 580 CV costa 228.710 euros.
Necessita una posada al punt
Encara que va néixer com una alternativa japonesa als superesportius i hi va competir bé durant els seus primers anys, avui s'ha vist superat. La relació que existeix entre les prestacions que ofereix i el seu preu és bona, però l'interior ha quedat obsolet i el disseny exterior ha de millorar. Nissan ha de començar a fer els deures.