El Nissan Qashqai pot presumir-te moltes coses dins de la història recent de la indústria de l'automòbil, entre elles d'haver estat el model líder en el seu moment entre els subcompactes generalistes i un dels que més ha ajudat que aquesta carrosseria s'hagi convertit en la carrosseria tendència a nivell mundial.

Un model que va estrenar generació fa ja més de tres anys i que ara, com sol ser habitual a les marques en els últims anys, ha rebut un rentat de cara enmig de la seva vida comercial per actualitzar-lo i que continuï sent una de les opcions més interessants referent a disseny/qualitat/preu.

 

Això sí, a diferència del que ocorre en altres fabricants, en Nissan s'han pres molt seriosament aquesta actualització, canviant de forma més que notable el disseny del seu model estavella, especialment en la part davantera amb un nou frontal que no té a veure res amb què comptava la versió anterior.

El que no ha canviat és l'aposta de la marca japonesa per completar la seva gamma de motors de gasolina tradicionals amb un motor híbrid auto recarregable que passa per ser una de les opcions més interessants del mercat, entre altres coses perquè compta amb una particularitat interessant.

El Nissan Qashqai e-Power és una bona opció, encara que té un 'però'

I és que a diferència del que ocorre amb els híbrids auto recarregables convencionals, la tecnologia e-Power es basa en un sistema pel qual són sempre els motors elèctrics els encarregats d'enviar la potència al tren davanter d'aquest Qashqai, de tal manera que el motor de gasolina es converteix tan sols en el generador d'energia perquè la bateria sempre tingui prou càrrega per moure el cotxe.

 

Aquesta tecnologia permet que aquest model pot presumir de tenir bones prestacions i alhora un consum més que digne, però el problema en aquest cas és que la bateria pot resultar en alguns casos massa petita, pel que són moltes les vegades en què el motor de gasolina s'acaba activant abans de que molts esperaria i del que sol ocórrer amb les mecàniques i vas a auto recarregables més tradicionals com és el cas de les de Toyota.

Això sí, per molt que aquest inconvenient s'hagi de tenir en compte, aquest nou Nissan Qashqai amb el motor HEV de 190 CV sent una de les millors opcions en la seva categoria.