Si hi ha un model que ha ajudat de forma més que evident a Nissan en els últims anys a Espanya i a Europa aquest no és cap altre que el Nissan Qashqai, un model que pot presumir al seu dia de ser el primer SUV generalista amb excel·lents xifres de vendes i que avui dia continua sent tota una referència en un dels segments més populars a les carreteres del vell continent.
Això sí, els que sempre han tingut a la marca japonesa com un de les seves referències saps molt bé que hi va haver un model que va arrasar tant a Espanya com a Europa en la dècada dels 80 dels 90 i que, per desgràcia per als amants dels tot terreny, va desaparèixer per no tornar de les carreteres europees.
Aquest model no és cap altre que el Nissan Patrol, una icona dins del segment dels tot terrenys que en el seu moment va arribar concentrar ni més ni menys que la meitat de les vendes del seu segment, convertint-se en un dels models més reeixits de la marca japonesa. Tanmateix, dins del joc de les normatives de divisions i l'aposta en el seu moment de la marca japonesa per decantar-se cap als models elèctrics va provocar que sigui tot terreny, que de fet es fabricava a Espanya, desaparegués del nostre mercat.
El Nissan Patrol estrena generació, encara que no es vendrà a Espanya
El curiós en aquest cas és que, mentre molts han donat més que per mort a aquest model, Nissan l'has continuat venent en alguns mercats en els que les emissions no és que siguin precisament un problema. És més, ha estat precisament l'els Emirats Àrabs Units on la marca japonesa ha decidit posar a la venda una nova generació d'un Patrol que, això sí, no se sembla en res al que es venia fa ja uns anys a Espanya.
I és que, per molt que aquest model continuï conservant les excel·lents actituds de tot terreny que sempre ha tingut, avui dia és un SUV molt més luxós i molt més tecnològic. A més, es pot tenir en compte que la marca, conscient que el mercat dels Emirats Àrabs Units no és precisament un mercat convencional, ha optat per dotar-lo d'una mecànica que avui dia és impensable en altres mercats: un motor de gasolina V6 atmosfèric de 3.8 litres i més de 300 cavalls, a més d'una opció encara més potent amb més de 400 cavalls. Per desgràcia per a molts aquest model no es vendrà a Europa.