És bo, és estèticament bonic i, encara que no pugui dir-se que és barat perquè avui no queden ja cotxes als quals se'ls pugui col·locar aquesta etiqueta, sí que és assequible: la versió d'accés s'aconsegueix per poc més de 36.000 euros sense incloure amb els ajuts estatals. Parlem del Citroën ë C4. I ho fem perquè és el SUV elèctric més venut a Espanya aquest mes de maig.
Satisfacció a Stellantis
Les xifres així ho demostren: l'Associació Empresarial per al Desenvolupament i Impuls de la Mobilitat Elèctrica (AEDIVE) i l'Associació Nacional de Venedors de Vehicles (GANVAM) reflecteixen en el rànquing de vendes de cotxes elèctrics que han elaborat per al maig d'aquest 2022 que el Citroën ë C4 va col·locar un total de 107 unitats.
Són, exactament, nou cotxes menys dels que va aconseguir matricular el mateix mes el Mini Cooper, l'elèctric més venut a Espanya durant el mes passat. A Villaverde, la fàbrica madrilenya del grup Stellantis on s'acobla el Citroën ë C4 estan satisfets: el seu vehicle ha aconseguit ser el SUV elèctric més venut del mes de maig.
El Mercedes EQA i el Hyundai Kona el segueixen de prop
Com a segon i tercer SUV elèctrics més venuts d'aquest mes de maig, surten al rànquing dos models, un d'alemany i l'altre, coreà.
El segon calaix del podi l'ocupa el Mercedes EQA, un vell conegut dels mercats europeus que va matricular a Espanya aquest mes de maig 87 unitats. En tercer lloc queda el Hyundai Kona, que es va quedar en 79. Ambdós són lluny del Citroën ë C4, que s'ha quedat, a més, molt a prop de ser el vehicle elèctric més venut a Espanya durant el mes passat.
En el rànquing anual, el SUV crossover de Villaverde és també el primer SUV elèctric en vendes i el tercer vehicle més venut d'entre els quals es mouen exclusivament amb bateries. En total, durant el que va de 2022. S'han matriculat 579.