Com bé evidencien les xifres de vendes, el Mercedes GLC s'ha caracteritzat en els últims anys per ser una de les referències no tan sols de la marca alemanya a Espanya i a Europa sinó a ser una de les referències en el seu segment, el dels D-SUV prèmium.
Tractant-se precisament d'un model que no és petit i que a més forma part del catàleg d'una marca prèmium, és evident que no és un model barat i que per tant no va dirigit a la immensa majoria de conductors, sinó més aviat aquells que tenen un pressupost alt i busquen un model molt top en tots els sentits.
Com no podia ser de cap altra forma i com sol ser habitual en Mercedes, els principals rivals d'aquest GLC surten de les fàbriques de BMW, en aquest cas el X3, i d'Audi, en aquest cas el Q5. Tanmateix, com bé saben aquells que estan interessats en un model d'aquestes característiques i d'aquest segment, hi ha una opció igual de prèmium i que arriba des del Japó que, per a molts, acaba sent una compra molt més racional, entre altres coses perquè té dos arguments molt al seu favor: una mecànica millor i un preu més baix.
El Lexus NX en oferta és una opció temptadora
Model en qüestió no és altre que el Lexus NX, un dels models més venuts de la marca prèmium de Toyota a Europa i que passa per ser una de les millors opcions per a aquells que busquen un model igual de prèmium que els Mercedes, BMW, Audi i companyia però que compti a més amb la millor arma tant de Toyota com de Lexus en els últims anys: un motor híbrid.
En aquest cas es tracta d'una mecànica híbrida auto|interlocutòria recarregable de 242 cavalls de potència que, més enllà que arribi associat a una transmissió automàtica i que permet lluir l'etiqueta ECO de la DGT, una cosa que passa també en moltes de les persianes de les alternatives de les prèmium alemanyes, permet que aquest model tingui un consum molt baix per a un model del seu pes i de la seva categoria, especialment en el cicle de conducció urbana on aquest tipus de motors acaben oferint les seves millors prestacions, amb una mitjana de tan sols 6 litres als 100 quilòmetres.
El millor en aquest sentit és que la marca ha decidit aplicar ara una promoció que rebaixa considerablement el preu de la versió que arriba amb un acabat intermedi i amb aquesta mecànica deixant el preu de partida just per sobre dels 55.000 €, un preu que el converteix en una de les compres més racionals del seu segment i en una alternativa molt lògica no tan sols al Mercedes sinó també al BMW i a l'Audi, models que, això sí, continuen tenint una quota de mercat bastant més notable.