El Dongfeng Box es postula com una alternativa interessant davant models més populars com el Dacia Spring. Encara que el seu nom no ressona tant al mercat europeu, aquest compacte asiàtic ofereix un equilibri excel·lent entre preu, autonomia i equipament, posicionant-se com una de les opcions més atractives per als qui busquen electrificar la seva mobilitat sense realitzar una gran inversió. Un cotxe pensat per als qui busquen fer el salt a la mobilitat elèctrica sense renunciar al confort ni a la tecnologia.
Aquest model, amb unes dimensions de 4,03 metres de llarg, 1,57 metres d'alt i 1,81 metres d'ample, ofereix un espai interior ampli i còmode per a la seva categoria. Gràcies a la seva batalla de 2.660 mm, l'habitacle permet viatjar amb una comoditat superior a la de molts dels seus rivals. A més, el seu maleter de 326 litres, ampliable fins a 945 litres, el converteix en un cotxe molt versàtil per al dia a dia i escapades de cap de setmana.
Una sola versió mecànica i un acabat
Sota el capó, el Dongfeng Box incorpora un motor elèctric de 70 kW (95 CV) i 160 Nm de parell màxim, que, juntament amb el seu sistema de tracció davantera, garanteix un rendiment àgil en entorns urbans i periurbans. La seva bateria LFP de 42,3 kWh li atorga una autonomia de 310 quilòmetres segons el cicle WLTP, amb un consum energètic contingut de 15,6 kWh/100 km. Encara que no és un cotxe pensat per a la velocitat, amb una acceleració de 0 a 100 km/h en 10,6 segons i una velocitat màxima de 140 km/h, ofereix un rendiment més que suficient per a la majoria d'usuaris.
Un dels punts més atractius del Dongfeng Box és el seu complet equipament de sèrie en l'acabat Plus. Inclou elements com fars LED, llantes de 17 polzades, climatitzador automàtic, Android Auto i Apple CarPlay, a més d'avançats sistemes d'assistència a la conducció com a control de creuer adaptatiu, sensors d'aparcament davanters i posteriors, càmera de visió 360º, alerta de trànsit creuat i assistent d'arrencada en pendent. El seu nivell de seguretat també és destacable, amb múltiples coixins de seguretat i control de pressió de pneumàtics.
Accedir a aquest rival del Dacia Spring costa menys de 19.000 euros
Un altre dels seus grans avantatges és que, en comptar amb l'etiqueta Zero Emissions de la DGT, gaudeix de beneficis en circulació, com l'accés sense restriccions a les Zones de Baixes Emissions, estacionament gratuït en algunes ciutats i descomptes en peatges. Tot això el converteix en una opció molt interessant per als qui busquen un cotxe eficient i amb costos de manteniment reduïts.
El preu també juga al seu favor. Al web de la marca, el Dongfeng Box parteix de 25.995 euros, però gràcies als ajuts del Pla MOVES III, pot adquirir-se per només 18.990 euros, una xifra molt competitiva dins del segment dels elèctrics urbans. Amb totes aquestes qualitats, aquest model té arguments més que sòlids per plantar cara a referents com el Dacia Spring, el Renault 5 E-Tech o el Peugeot e-208.