Tan sols fa falta veure alguns dels últims models que han llançat Kia al mercat per adonar-se de l'evident salt davant que ha donat la marca coreana en els últims anys.
I és que no és que sigui precisament cap secret que, per molt que el fabricant va arribar al nostre mercat amb un perfil molt baix i contraposades que es quedaven per sota de la mitjana és el que es refereix a preu, la seva bona quota de mercat ha provocat que hagi fet un pas endavant en aquest sentit, i que ara sigui una de les marques generalistes més venudes i que compta amb alguns dels models més interessants al seu catàleg.
Això sí, tenint en compte que Kia és una de les marques que compta amb un dels catàlegs més amplis, no tots els seus models poden presumir de ser igual de bonics o igual de moderns, encara que això no significa que no siguin opcions realment interessants per a aquells que busquen models barats.
El Kia Stonic és una excel·lent opció
Un bon exemple d'això és el Kia Stonic, el SUV més senzill del fabricant i que té un preu de partida que es queda per sota dels 20.000 €. Això sí, com bé saben els que s'han interessat en ell, hi ha una versió que es queda just per sota dels 22.000 € i que es converteix en una de les millors opcions, especialment per a aquells que saben que utilitzaran el cotxe per moure's diàriament per entorns urbans.
I és que es tracta de l'opció que arriba amb una mecànica de gasolina de 100 cavalls de potència associat a una transmissió manual i, sobretot, a un sistema de micro hibridació lleugera, un sistema que li permet lluir l'etiqueta ECO de la DGT i beneficiar-se has anat tots els seus avantatges, que no és que siguin poques. Una mecànica que permet tenir un consum de 5,5 litres als 100 km.
D'altra banda, es pot destacar que, com sol ser habitual en els models de la marca coreana, per molt que li anem a agafar-nos a l'acabat d'accés per quedar-nos per sota dels 22.000 €, la versió més senzilla i arriba molt ben dotat de sèrie, amb un nivell d'acabat en el que ens trobarem gens imprescindible a faltar.
No és casualitat llavors que, sense ser tan modern i atractiu com models com el Sportage o el Niro, aquest Stonic sigui una referència en el seu segment.