Tan sols fa falta veure les xifres de vendes que està aconseguint alguns dels compactes amb més història del nostre país per adonar-se'n que aquest segment ha estat un dels que més s'ha vist perjudicat per l'arribada i l'auge dels SUV en els últims anys.

Així, models tan emblemàtics a les nostres carreteres i a la resta de carreteres importants a nivell europeu com és el cas del Volkswagen Golf, el Ford Focus, el Seat León, l'Opel Astra o el Peugeot 308 han vist com d'un temps cap aquí el seu mercat s'ha anat reduint cada vegada més.

 

Tanmateix, es pot tenir en compte que curiosament ha estat un compacte el que s'ha convertit en una de les principals opcions a Espanya, entre altres coses perquè, a diferència de la gran majoria dels models citats anteriorment, en aquest cas estem davant d'un compacte que basa la immensa majoria dels seus èxits en el seu motor híbrid auto recarregable.

Aquest model no és cap altre que el Toyota Corolla, un dels cotxes més venuts a Espanya en els últims anys. Això sí, com bé saben aquells que estan buscant un compacte híbrid auto recarregable, hi ha una opció al nostre mercat que passa per ser bastant més cara que el model japonès però molt millor en tots els sentits.

L'Honda Civic, un compacte diferent i molt top

Aquest model no és cap altre que el Honda Civic, tota una institució en el seu segment i que compta amb ni més ni menys que 11 generacions a la seva esquena i que el converteixen en una de les millors opcions per a aquells que, això sí, no tinguin un pressupost ajustat.

I és que tal com podem veure al configurador del fabricant, la versió més senzilla d'aquest model té un preu que supera els 30.000 € comptant amb promocions i descomptes, el que implica que al final del procés a terminis acabarem pagant gairebé 40.000 €.

 

A canvi tindrem, això sí, un dels compactes amb millor dinàmica de conducció del seu segment i, sobretot, amb una mecànica molt interessant. En aquest cas es tracta d'un motor de 185 cavalls híbrid auto recarregable que, com el Toyota, arriba associat a una transmissió automàtica tipus CVT. Tanmateix, en aquest cas la innovació és que el motor de combustió funciona en tot moment com un generador d'energia perquè sigui el motor elèctric al qual sempre s'encarregui de moure el cotxe, una cosa que acaba derivant en un consum molt baix.

Un model que no és barat però que porta molt ben equipat de sèrie i amb una tecnologia innovadora per la qual molts estan disposats a pagar.