Toyota és la marca que domina des de fa ja temps el mercat a Espanya gràcies a tenir molts dels seus models entre els més venuts de les seves respectives categories. Evidentment no és que sigui cap secret que el principal argument de venda de la marca japonesa i el que més els ha ajudat a créixer al nostre mercat és la seva aposta pels motors híbrids auto recarregables.

El fet que sigui la marca que porta més temps apostant per ells és el que provoca que sigui la marca amb més experiència i que els seus motors HEV siguin dels més ben valorats i més eficients, una cosa que alhora ajuda que sigui una de les marques més fiables del mercat.

 

Tanmateix, com bé saben els que té a Toyota com una de les seves marques de referència, saben molt bé que no tots els models del fabricant compten amb motors HEV, sinó que hi ha opcions als seus concessionaris que continuen apostant per motors de combustió clàssics. Un bon exemple d'això és un model poc conegut per part de la majoria de conductors a Espanya però que passa per ser la millor alternativa als SUV.

El Toyota Proace City Verso, una furgoneta molt interessant en tots els sentits

No és cap altre que el Proace City Verso, una furgoneta compacta desenvolupada per Stellantis i que per tant comparteix molts elements amb models com el Citroën Berlingo i el Peugeot Rifter, dues furgonetes 'germanes' d'aquest Toyota.

Un model que compta ara amb una promoció molt top que deixa a la versió amb motor dièsel de 130 cavalls de potència associat a una transmissió manual que li permet tenir un consum de tan sols 5,5 l als 100, encara que es pot tenir en compte que, com ocorre amb tots els motors d'aquestes característiques, el seu millor rendiment quant a consum el va acabar oferint en trajectes llargs a altes velocitats.

 

Quant al seu equipament i tecnologia, com ocorre amb tants altres models de la seva categoria, no pot presumir d'estar al mateix nivell respecte a SUV i compactes, però el fet que compta amb un maleter de gairebé 800 l, una habitabilitat molt superior respecte a altres models i que compti amb tres punts d'ancoratges isofix per a tres cadires de nen és alguna cosa molt a tenir en compte.

L'oferta actual va associada a un sistema de finançament amb un preu de partida aquest poc més de 25.000 €, encara que s'ha de tenir en compte que, com passa amb tots els models de Toyota i per molt que aquest model no sigui un model dissenyat i desenvolupat pel fabricant, sí que entra dins del programa de garantia estesa de 15 anys o 250.000 km, el que passi abans.