Com no podia ser de cap altra forma sent com és una marca generalista, Skoda té molt clar que el primer que hem de tenir en compte a l'hora de llançar un modelar mercat és que sigui un model que pugui i acabar oferint un bon rendiment comercial i així justificar la seva inversió.

En aquest sentit, és més que evident que una de les grans apostes a Europa en els últims temps estan sent els SUV, una carrosseria que ha aconseguit desplaçar carrosseries tan ben implantades històricament a les carreteres europees com són els monovolums i les berlines.

 

Això sí, precisament a diferència de la immensa majoria de fabricants, a Skoda no han deixat de banda a les berlines, entre altres coses perquè models com l'Octavia i el Superb han estat sempre alguns dels seus models més venuts als diferents mercats a Europa. No és casualitat llavors que, sent com són dues referències entre les berlines generalistes, aquests dos models continuen sent dues de les millors armes de la marca del grup Volkswagen també a Espanya.

El Skoda Octavia, un model que continua tenint el seu públic

En el cas de l'Octavia, la berlina compacta que passa també per ser un dels models més venuts de la marca a Europa, a Espanya porta acumulades el 1.888 matriculacions, una posició que ubica aquest model en la posició 63.

És més que evident que és una posició molt allunyada de les primeres i que no es pot parlar en cap cas d'un dels models més importants dins del mercat espanyol, però això no significa que no sigui important ressaltar la poca diferència de vendes que hi ha entre aquest model i l'equivalent de la marca quant a mida però amb carrosseria SUV, el Karoq. I és que el Karoq, ocupa la posició 51, ha aconseguit fins ara 2.377 vendes.

 

Evidentment en la marca per continuar apostant pels dos tipus de carrosseria, però no és casualitat que les berlines continuïn sent una de les millors armes d'escombra, entre altres coses perquè són models per a aquells conductors que no volen saber res d'un SUV però sí que busquen molt espai, molt comunitat, i, sobretot, una dinàmica de conducció millor que la que tenen els SUV.

És molt arriscat assegurar que l'Octavia acabarà acabant per sobre del Karoq quant a vendes a Espanya en aquest 2024, però el que sí que sembla evident és que, ara que s'acaba d'actualitzar, la berlina continuarà retallant distàncies respecte al SUV.