Subaru, una marca que va ser icònica en els anys 90 gràcies a la seva forta presència al món del ral·li i el seu llegendari sistema de tracció total, està a punt d'escriure un nou capítol en la seva història. Encara que el seu nom no soni tant com Toyota en la cursa per l'electrificació, Subaru està preparant una sorpresa amb el seu nou sistema híbrid que promet una autonomia de fins a 1.000 quilòmetres sense perdre la potència i el caràcter que l'ha distingit.
El vehicle encarregat d'encapçalar aquesta transformació és el Subaru Crosstrek 2025, un SUV compacte que ha estat renovat per oferir una combinació d'eficiència i rendiment sense precedents. Aquest model, que ja ha començat a acceptar reserves al Japó, integra la primera col·laboració important fruit de l'aliança entre Subaru, Toyota i Mazda, un esforç conjunt per desenvolupar motors de nova generació més eficients.
Aquest nou Subaru és capaç de recórrer fins a 1.000 km si parar a proveir-se
El més destacable del nou Subaru Crosstrek és el seu sistema híbrid, conegut com a "Strong Hybrid" o S. A diferència d'altres sistemes híbrids, aquest promet no només un consum de combustible significativament reduït, sinó també una autonomia que rivalitza amb alguns dels millors models elèctrics i híbrids del mercat. Subaru ha aconseguit millorar l'eficiència del combustible en un 20% respecte als seus models híbrids anteriors, la qual cosa permet recórrer fins a 1.000 quilòmetres sense necessitat de proveir-se.
El cor del Crosstrek segueix sent un motor bòxer de quatre cilindres, una disposició mecànica que Subaru ha mantingut fidel al llarg dels anys. Aquesta vegada, el motor ha estat actualitzat a 2.5 litres, generant una potència de 160 CV i un parell motor de 209 Nm. Tanmateix, la veritable innovació està en la incorporació d'un motor elèctric amb una potència de 88 kW (equivalent a 119,6 CV), que treballa en conjunt amb el motor de combustió interna. Aquest sistema híbrid pot funcionar tant en sèrie com en paral·lel, depenent de les condicions de conducció, la qual cosa maximitza l'eficiència sense sacrificar el rendiment.
Subaru ha aconseguit integrar tota l'electrònica de potència sobre el motor bòxer, optimitzant l'espai sense comprometre el disseny compacte del vehicle. A més, el Crosstrek compta amb un tanc de combustible de 63 litres, ubicat estratègicament sota els seients posteriors, i una bateria d'ions de liti d'1,1 kWh, col·locada sota el maleter per no afectar l'espai de càrrega. Aquesta configuració assegura que el vehicle mantingui el seu equilibri i distribució de pes, essencials per a la seva característica tracció total simètrica, un sistema que continua sent mecànic i no electrònic, garantint un rendiment tot terreny òptim.
Arribada prevista per a 2025
Aquest nou Crosstrek promet ser un fort competidor al mercat europeu, encara que el seu llançament en aquesta regió encara no té data confirmada. Amb el seu innovador sistema híbrid, Subaru busca plantar cara a rivals com Toyota i el seu popular RAV4 Hybrid, així com a altres SUV híbrids i elèctrics que estan dominant el mercat. El Crosstrek, amb la seva autonomia estesa i la seva potent motorització, és sens dubte una opció a tenir en compte per als qui busquen eficiència sense renunciar a la potència i el caràcter que ha definit Subaru per dècades.
Subaru ha deixat clar que el seu compromís amb l'electrificació no compromet la seva essència, i el Crosstrek 2025 és la prova d'això. Encara que no sigui un Toyota, aquest icònic SUV promet oferir 1.000 quilòmetres d'autonomia sense perdre la potència que els seus fans esperen, consolidant-se com un rival seriós al món dels híbrids.