El Toyota RAV4 s'ha convertit en una de les autèntiques referències en el segment dels sud de mida compacta, un segment en el que al seu torn cada vegada són més les marques que estan apostant per posar al mercat en models amb motors híbrids i que per tant permetin lluir l'etiqueta ECO de la DGT, ja sigui a través d'un sistema de micro hibridació lleugera o a través d'un sistema d'hibridació auto recarregable.
Així, més enllà que existeixin models interessants en aquest sentit com és el cas del Hyundai Tucson, el Nissan Qashqai o al Kia Sportage, cada un d'ells amb la seva respectiva versió híbrida auto recarregable, hi ha opcions també molt Top que passen per comptar amb mecàniques micro híbrides que també permet lluir l'etiqueta ECO de la DGT, que arriben també associades a transmissions automàtiques i que es converteixen en opcions molt atractives de marques molt assentades.
El Jeep Compass MHEV és una bona opció
Un bon exemple d'això és el Jeep Compass, en concret la versió que arriba amb un motor de gasolina de 130 cavalls de potència associat a una transmissió automàtica i al sistema de micro hibridació lleugera, un sistema que li permet lluir l'etiqueta ECO de la DGT i aprofitar-se així dels seus avantatges.
És cert que a nivell de potència i a nivell de consum és un motor que es queda molt lluny referent al Toyota, entre altres coses perquè el model japonès arriba de sèrie amb una mecànica híbrida auto recarregable de més de 200 cavalls de potència. Tanmateix, tenint en compte que el preu de partida del model americà se situa entorn dels 33.000 € comptant amb tots els descomptes i promocions, no són pocs els que ho consideren una alternativa interessant ja no tan sols als híbrids auto recarregables i als híbrids en general en el segment C-SUV.
Un argument molt a favor seu és que, més enllà de comptar amb un disseny molt més tot terreny que la immensa majoria dels seus rivals, compte amb un nivell d'equipament de sèrie més que notable, molt ben dotat en aquest sentit i amb molta tecnologia ja des de la versió més senzilla de totes.
No seria estrany llavors que, encara que Jeep sàpiga que les xifres de vendes d'aquest model no seran en cap cas les mateixes que les dels més venuts, la seva quota de mercat a Espanya augmentarà amb aquesta oferta tan interessant.